Väikese äri edulugu: Kuidas me jõudsime oma tootega 11-sse riiki

NufNuf
NufNuf kaubamärgi tooted on täna jõudnud üheteistkümnesse riiku üle maailma

Ettevõtja Aivar Roop räägib, kuidas nad väikese äriga maailma vallutavad, toob välja müügikasvud ning tegevused, millega NufNuf kaubamärki kandvaid tooted on jõudnud 11-sse riiki üle kogu maailma.

Alguses on vaja raha

NufNuf sai alguse tänu asutajate säästudele ning lisaks saadi tuge ka sõpradelt ja perekonnalt. „Nii sünnivadki ettevõtted,“ leiab Roop. „Raha leidmine on aga kana ja muna küsimus ehk et kumb peab olema enne – kas lahke investor, kes su ideed kinni maksab või sinu enda pingutus leida kohe kliendid, et tekiks väike ülejääk ärikasumi joone alla. Sest kui seda pole, ei saa ka minna panka laenujutuga." Väikeettevõtjal on tema sõnul oluline seda mõista ning mitte pahandada panga peale, kui nad kergekäeliselt laenu ei taha anda. "Meie saime laenu Citadele pangast ning kasutasime oma pangalaenu tagamisel Kredexi garantiid. Mis puutub laenuandja valikusse, siis on väga tähtis, et ta mõistaks sinu äriloogikat ning oleks paindlik päriselt, mitte ainult sõnades. Standardküsimustikud võiksid jääda ajalukku, oluline on asja sisust aru saamine.“

Siis tuleb müüa

„Me mõistsime üsna ruttu, et ainult Eestisse müües me piisavalt palju kliente ei saa ning hakkasime kohe otsima kliente ka piiri taga," räägib Roop.  Ettevõte oli väga algusjärgus, kui nad osalesid juba esimesel rahvusvahelisel lemmikloomamessil Pariisis, seejärel aga juba Euroopa suurimatel erialamessidel Nürnbergis ja Bolognas. NufNufi tooteid müüakse 11 riiki ning hiljuti avati esinduspood Tallinnas Telliskivi kvartalis. Äsja sai ettevõte suure tunnustuse, kui Briti ca 250 000 arstist ja veterinaarist koosnev võrgustik, mis iga-aastaselt annab välja erinevates kategooriates auhindu, valis ka NufNufi tooted seekord üheks Animal Healt&Wellness Award 2018 nominendiks.

NufNuf müüginumbrid aastate lõikes:

2015 sept-dets 26 000 eurot

2016 90 000 eurot

2017 140 000 eurot

2018 250 000 eurot

"Esimesel aastal kasvasime 70%, teisel 35% ja kolmandal 44%. Valmistume suuremaks kasvuks aastaks 2020 tänu müügitegevuse laiendamisele Aasia suunal. Praegu oleme ikka veel väga väike ettevõte," selgitab Roop.

Väikselt turult suurematele turgudele minekuks on nende kogemuse baasil messid kõige efektiivsemad. "Käime alates aastast 2015 kord aastas lemmikloomavaldkonna ühel suurimal messil, võimaluse piirides ka mõnel täiendaval messil. Alates aastast 2016 oleme alati esindatud Euroopa suurimal lemmikloomamessil Interzoo (Saksamaa) ja Zoomark (Itaalia)."

5 soovitust, kuidas messidel müüki teha

Kõik algab vähemalt pool aastat enne messi ettevalmistustööst: tee omale selgeks turuolukord ehk kes on kes uuel turul kuhu tahad siseneda, leia omale sihtturul partner kes aitab potentsiaalsete uute klientidega enne messi suhteid luua, kutsu kõige huvipakkuvamad kliendid oma messiväljapanekule. Mess on pigem uue müügi vormistamine kui sellega alustamine.

Messipakkumised - need peavad olema atraktiivsed, et veel kõhklejaid veenda. See, kellele teie toode meeldib ostab seda ka ilma eripakkumiseta.

Kasuta maksimaalselt ära messikeskuse eriväljapanekuid - need tõstavad tõenäosust sattuda sisseostjate poolt külastatavate messibokside shortlisti. 

Ole oma messiboksi disainimisel loominguline, sest enamus messibokse on äravahetamiseni sarnased kuigi viimase kahe aasta jooksul on ka omanäoliste väljapanekute arv meie sektoris kasvanud.

Ära kuhja oma väljapanekut toodetega üle. Mess pole laat. Less is more.

 

 

Osale arutelus

  • bestsales.ee

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara