Eestlased müüvad Hiina kaupa USA turul ilma oma konteinereid nägemata

Amazon Private Labeler Egle Raadik-Gontschev
Amazon Private Labeler Egle Raadik-Gontschev

Selle asja nimi on „private labeling“ ehk erabrändide turule toomine, tavaline inimene võib valida tehase ja toote ning panna selle oma brändi all müüki.

Näite varal selgitab müügiprotsessi Amazon Private Labeler Egle Raadik-Gontschev. Küsitleb Best Marketing Inernational juht Hando Sinisalu.

Vaid paar aastat vana ärimudeli „troika“ on Egle sõnul järgmine:

•Maailma tehased on meile kõigile jagamismajanduse printsiibil avatud, sest oskavad üha rohkem suhelda inglise keeles.

•Amazon pakub maailma suurimat e-kaubamaja nende toodangu müügiks.

•Meie, private labelerid, leiame turunõudluse ja toome maailma maailma kõigis nurkades asuvate tehaste tooteid turule.

Põhimõtteliselt ei ole endal vaja ei tootmist, laopinda, kaubanduspinda ega midagi muud peale oma idee, kasutad vaid olemasolevat tehast ja olemasolevat turuplatsi ehk Amazoni ja paned selle Hiinas või kuskil mujal tehtud kauba müüki, liasades oma magic touch-i ning teenid sellega raha.

Jah, aga võtmeküsimus seisneb selles, kuidas turukonkurentsis silma paista. Kindlasti ei ole pikalt kasumlik võtta toode otse Alibaba riiulilt, ilma ühtegi lisaväärtust lisamata, sest Amazon õpetab täna Hiina tehaseid oma tooteid väga efektiivselt ise turule tooma. Täna on meie põhiküsimus, kuidas ma saan kliendi probleemi veel paremini lahendada, jäädes samas nendesse eelarvelistesse piiridesse, mida klient on nõus maksma. Jah, me kasutame siiski nende ideede realiseerimiseks Hiina tehaseid, kuid konkurentsieelist pakuvad Vietnami, Indoneesia või Laose tehased. Nende kaubavalik ei ole veel otse Amazonist nii suurel määral kättesaadav ja siin võib „pääseda“ ka otse tehasetoodangu müügiga.

Mis võiks konkreetse näitena olla see toode, mida arendades võiks raha teenida? Mida saaks teha näiteks kohvitassidega, mida on maailmas meeletult palju ja mille hinnaskaala ulatub ilmselt 10 sendist kuni tuhande euroni sõltuvalt materjalist jms?

Suvaliselt ei tohi toodet valida. Amazonis kauplejate tarbeks on kirjutatud mitmeid programme, mis ütlevad, kui suur on mingite otsisõnade nõudlus ja mis on nende toodete täpne müük. Otsingusse tuleks selle näite puhul panna sõna „coffee cup” ja keskenduda esimesele kahele leheküljele, kuna see on väga lai kategooria. Tuleks vaadata, mis variatsioon kohvitassist on suhteliselt uus, aga omab head müüki. Vähem kui 100 review´d ja viiekohaline käive kuus näitab seda, et tegu on uue toote ja põneva nišiga, mida võiks edasi uurida.

Review ehk kliendi kirjutatud tootearvustus on konkurentsis tähtis, sest potentsiaalne ostja saab selle kaudu sotsiaalset garantiid, et kaup on hea. Ostja jaoks on e-kaubandus ebakindlust täis, sest ta ei tunneta ega katsu midagi. Ilmselt oleme kõik näiteks Aliexpressist ostnud ebakvaliteetset kaupa, mis pildil näeb välja parem kui on tegelikkuses. Amazoni ostja sellesse olukorda langeda ei taha ja review´d aitavad tal otsust langetada. Müüjad peavad arvestama, et konkureerima ei ole mõtet minna sellises olukorras, kus kõikidel konkurentidel on tuhandeid reviewsid ja minul ainult kaks. Inimesed lihtsalt ei vali sellist toodet.

OK, aga kuidas me kohvitasse müüma saame hakata, kuidas leida mitte liiga konkurentsitihe nišš?

Oletame, et nägime üldise märksõnaga otsides, et leidus üks eristuv toode, geomeetrilise kujuga kohvitass ja see tegi head käivet. Siin jõudsime nn „long-tail keyword-i“: „geomeetriline kohvitass“. Lööme selle Amazoni ja vaatame, mis värv kõige paremini nendest müüb. Kui geomeetrilisi kohvitasse otsides tulevad esilehel välja näiteks roosad, sinised ja valged võib programmide abil kohe ära valideerida, missuguse tooni läbimüük on kõige suurem. Oma toodet turule tuues peaks mõtlema esmajoones nende värvitoonide peale, mitte minna oma revolutsioonilise ideega peale. Amazonis teeme müüki vaid siis kui sellele eksisteerib otsingumaht. Aga nii näebki laias laaastus välja see protsess, kuidas laiast, üldisest ja väga konkurentsitihedast otsisõnast leiame oma niši, kus on mugav tegutseda.

Nüüd oleme saanud kinnitust, et geomeetrilise kujuga roosa tass on potentsiaalne kaup, mida ostetakse, mis nüüd edasi saab? Selline toode on ilmselt juba kusagil olemas.

Jah, see on suure tõenäosusega olemas, aga kui on näha, et sellele on nõudlus olemas ja inimesed on valmis rohkem maksma, siis tuleks uurida turgu ja vaadata, mis hinnaga midagi pakutakse ja kas võiks müüa näiteks komplektina. Lisandväärtuseks võib juurde panna kas teesõel, maitseteede segu, või muu selline lisa, mis maksab mulle suhteliselt vähe, aga mis suurendab tunnetuslikku väärtust. Kogu see psühholoogiline mäng käib toote avapildil. Mõnikord piisab vaid lipsust ümber toote. See maksab mulle vaid paar senti, aga toob minu toote teisest konkurendist esile ja olengi suutnud eristuda. Tuleks leida selliseid elemente, mis pildil hästi mõjuks, sh nutikas pakendidisain.

Loe artiklit täies mahus SIIN

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara