Aira Tammemäe • 23. aprill 2012
Jaga lugu:

Müügi paradoks

Mind on mõnda aega huvitanud põhjus, miks arvestatav osa eestlastest vihkab müüki. Seda nii ostja rollis, aga vahel ka ise müügitööd tehes. Ühes koolitusgrupis hakkas välja kooruma võimalik põhjus: head müüki ei tajuta müügina.

Nii oskasid inimesed kirjeldada mitmeid situatsioone, kus objektiivselt protsessi hinnates toimus kliendikeskne ja professionaalne müük. Samas kirjeldaja ise ei tajunud situatsiooni müügina ja mõnel juhul püüti veendunult tõestada, et müügiinimene ei mänginud ostuotsuses mingit rolli.

Teisalt on halb ja agressiivne müük üsna üheselt äratuntav ning selle märksõnaga salvestatakse kogemus ka ajuarhiivis. Kui nüüd mingis olukorras tuleb anda müügitööle hinnang, saab opereerida vaid selle infoga, mis on salvestunud märksõnaga “müük”. Üsna loogiline, et sel juhul on hinnang kallutatud.

Mida professionaalsem ja kliendikesksem on müük, seda vähem seda müügina tajutakse ja mida kehvem on müük, seda selgemalt osatakse situatsiooni müügiks pidada. Tundub, et müüki ei saagi õiglaselt hinnata.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt