Indrek Saul • 21. veebruar 2013
Jaga lugu:

Kuidas e-poes ostjaid peletatakse?

Reklaami ohvrina tellisin Rahva Raamatust endale "Ekspordi käsiraamatu" ja siis kohe impulsina tahtsin ka ühte e-raamatut osta. Aga Rahva Raamat ei taha mulle eriti müüa.

Jääb mulje, et protsessi kujundamisel on laua taga istunud keegi kuri inimene, kes omaette pomiseb: „Ei, nii lihtsalt te juba ei pääse.“ Ja esitab kavalalt käsi hõõrudes üha uusi ja küsimusi.

Kas teil konto on?Mis konto? Ma tahan raamatut osta, mitte kontot! Arvasin naiivselt, et kõik veebipoodide pidajad on lugenud artiklit 300 000 000 dollari nupust. Nagu autor tabavalt kirjutas: "Ma ei ole siin teiega mingit püsisuhet loomas, ma tahan lihtsalt e-raamatut osta!"

Sisestage oma e-post ja saadame teile lingi.No tore on...

Vajutage linki...No vajutan, vajutan, mis mul muud üle jääb. Avanev pilt võtab hingetuks.

Registreerimisvorm on nii pikk, et ei mahu ekraani peale ära, tuleb allapoole kerida, et lõpuni jõuda. Tõepoolest, 23 väljaga registreerimisvormi ei kohta just iga päev. Osav veebimeister võiks 23 väljaga teada saada ka mu aluspesu värvieelistuse.

Võtan oma kõige punasema pliiatsi ja hakkan järjest välju maha tõmbama.

Parool - põhimõtteliselt tarbetu, sest ma ei tahtnud kontot teha. Aga ok, kui juba sunnitakse, siis parool on ilmselt vajalik. Samas - mul on arvuti küljes ID-kaart, miks ei saa sellega ennast identida? Oleme IT-riik või ei ole? Veebipoes? Milleks? Et spämm näeks personaalsem välja? No tule taevas appi, e-posti ja nime juba küsiti, nüüd veel isikukood ka? Ega ometi keegi arva, et samanimelisi e-posti aadresse on olemas? Tahate mulle külla tulla? Tark veebipoodnik küsib aadressi siis, kui klient tahab lasta midagi endale kulleriga koju tuua lasta. Sama hästi oleks ju võinud küsida ka lemmik Smartposti jaama, lemmik Post24 jaama, lemmikpostkontorit. mis mõttes? Kas tõesti ei saa ma e-raamatut osta avaldamata, mida mulle meeldib lugeda ja mida mitte? Ja mis kasu sellest on, kui ütlen, et mu eelistus on ilukirjandus, aga ostan ainult majanduskirjandust? Tark poodnik jälgib, mida kasutaja ostab, ja teeb ise selle põhjal järeldusi. mille kohta? Miks ma peaks siia linnukese tegema, kui ei ole mingit selgust, mis kasu sellest mulle tõuseb? kui paljud kliendid vajutavad kasutustingimuste linki? Targemad poodnikud kirjutavad, et vajutades "registreeru" oled nõustunud tingimustega.

Ees- ja perenimi-

Isikukood -

Aadress, indeks, linn, riik -

Minu eelistused -

Soovin saada uudised ja teateid -

Olen tutvunud ja nõustun... -

Lool on kaks moraali:1. Kasutajate vägivaldne registreerimine on eilne päev. Registeerimine peab looma kasutajale väärtust. Kui ei loo, siis läheb kasutaja teise veebipoodi, kus teda ei sunnita registreerima. Siinkohal vihje konkurentidele:

2. Kui tahate, et kasutajad teile enda kohta infot avaldavad, siis küsige ainult seda infot, mida on vältimatult ja kohe vaja, mitte infot igaks juhuks. Kui on kasutaja ei saa aru, miks infot küsitakse, siis selgitage, mida te sellega teha kavatsete.

Viimane  reegel kehtib igasuguse info küsimise kohta igas eluvaldkonnas. Kui inimesed ei saa aru ega näe, kus ja kuidas neilt küsitavat infot või aruanded kasutatakse, siis nad teevad kõik selleks, et infot mitte anda ja/või et kulutada selle peale võimalikult vähe aega. Teisisõnu, saate väljamõeldisi, mitte infot.

Kuna ma kulutasin siin registreerimiset  kirjutamiseks oluliselt rohkem aega kui 23 välja täitmiseks, siis.... ah, ega mul seda e-raamatut nii väga vaja olnudki. Ilmselt ei ole ma ainus loobuja.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt