Heily Aavik • 19. märts 2015
Jaga lugu:

5 nippi, kuidas müüa kallimalt

Tänases turuseisus on palju sarnaseid tooteid, mis üksteisest erinevad vaid hinna poolest, agentuur La Ecwador tegevjuht Heily Aavik annab 5 nippi, kuidas müüa enda tooteid kallimalt.

Et konkurentsis püsida, peab pidevalt hinnaga manipuleerima ja ette aimama konkurentide käike. On levinud müüt, et müüb ainult ‘’kollane silt’’. See on tee, mida mööda on kõige kindlam käia, sest mitte midagi tegemata müük ju toimib. Kes tahab pärast aga jälle kallimalt osta? Pidevate allahindlustega brändi maine langeb ning raske on jälle normaalse hinnaga tooteid müüa. Seetõttu peakski klientidele andma rohkem, kui lihtsalt allahindlust.

Toon välja 5  head nippi, kuidas müüa kallimalt:

1.     Positsioneering

Positsioneerige oma toode või teenus õigesti. Määrake ära, kuidas paiknete oma konkurentide suhtes, mille poolest  erinete ning millisena tahate  näida oma klientidele.

2.     Allahindlus

Pange oma allahindluspoliitika kindlalt paika. See ei tähenda, et allahindlusi ei tohiks olla. Tehke plaan, mis tooted, millal, kellele ja kuidas soodushinnaga müüki lähevad. Lihtne võimalus on oma allahindluskampaaniad ära brändida ning ajastada need alati kindlale perioodile. Nii leiab allahindlust otsiv sihtgrupp info, millal vajalikke tooteid või teenuseid osta ning nii ei lange brändi maine ülejäänud klientide ees.

3.     Kasutusmugavus

Hea pakend ja toote kasutusmugavus loob lisaväärtuse, mis seob tarbija toote või teenusega emotsionaalselt ning annab eelise ka konkurendi ees. Pakend peab alati olema võrdväärne toote ja selle kuvandiga, kui ollakse eksklusiivse toote müüa, siis see peab väljenduma ka toote  pakendis.

4.     Räägi oma tootest

Kindlasti on sinu tootel või teenusel midagi sellist, mis ta eriliseks teeb. Kuid kas nende omaduste kohta on piisavalt infot? Tootest rääkimiseks ei piisa ainult reklaamist või pressiteatest. Looge sotsiaalmeedias sisulisi postitusi ning asjalikke artikleid, algatage raadiosaadete teemasid või jagage videoklippe, mis annavad edasi infot toote omaduste, teenuse üksikasjade, tooraine, valmistamistehnoloogia või muu sellise kohta, mida ei saa reklaamplakatil lihtsalt ühe lausega edasi anda.

5.     Tootemaailm

Tekitage emotsionaalne side brändi ja kliendi vahel. Konstrueerige tootele/teenusele maailm, kuhu teie kliendid tahavad kuuluda. See salapärane maailm sisaldab endas kõiki eelpool nimetatud punkte  - toode või teenus tuleb positsioneerida, mõelda välja funktsionaalsus, lugu, kasutusmugavus ning lisandväärtus, mida  oma klientidele pakutakse.

Jälgides neid viite lihtsat punkti, on võimalik püsida konkurentsis ja müüa oma toodet või teenust kallimalt. Alati ei ole vaja langeda allahindluste küüsi, sest tihti ei suudeta seal võitjana välja tulla.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt