Almondi Esco • 6. juuli 2015
Jaga lugu:

Toimetaja blogi: Müük pole lihttöö!

Foto: Freepik.com

Olen elu jooksul leidnud end rohkem kui korra olukorrast, kus lähen poodi, mis mulle meeldib, kus esindatakse brändi, mis mulle meeldib, et osta toodet, mis mulle meeldib ja see kõik lõpeb fiaskoga, sest inimene, kes müüki vormistab, on täiesti vastuvõtmatu.

Hiljuti juhtus see ühes tehnikabrändi poes, kus ajasin taga juhtmeta kõrvaklappe. See olnuks lihtne müük. Oli ju olemas ostja, kes vajas üksnes kerget müksu ostu sooritamiseks. Antud poe müüja andis seevastu aga mitu korralikku hoopi, et seda müüki eales ei toimuks. Niipea kui ma poodi sisenesin, lähenes ta mulle ülima aktiivsusega, et veenda mind ühes - "Siit poest lahkud Sa tühjade kätega!"

Parim nõu ja must maagia

Oma peas andis ta mulle muidugi parimat nõu. Esimese asjana väitis ta, et juhtmeta klapid on halvad. Ja siinkohal ei maksa seda väidet ajada segamini eksperthinnanguga mingi toote kohta. See nõuanne tuli stiilis: "Tead see kuradi läbi õhu liikuv heli on ikka mingi kahtlane must maagia ma ütlen." Sellest lausest üksina oleks piisanud, et mind sealt poest välja paisata, aga "müüja" pani edasi ja suunas mind jõuliselt toodete juurde, mille vastu mul igasugune huvi puudus. Ja et i-le täpp panna, otsustas ta viimases hädas muidugi isiklike mõnituste läbi seda olematut huvi kasvatada.

Milleks selline müüja?

Mind väga huvitab, mis alustel see inimene tööle võeti, sest antud näide võrduks samaga, kui palgata vetelpäästjaks keegi, kes ei oska ujuda. Ja antud kodanik seda kohe kindlasti ei osanud. Kõige kurvem on aga see, et neid näiteid on rohkem kui küll. Kohvikud, poed, pangad, kinod jne. Vähemasti korra igal nädalal võib kohata müügi peal kedagi, kes selleks kohe kuidagi ei sobi. Aga vaatamata sellele, nad seal on.

Müük ei ole lihttöö

See tekitab tunde, nagu oleks müük lihttöö, mida oskab igaüks ja polegi väga vahet, keda sinna võtta. Aga see pole nii. Tõsi, seista jäätiseleti taga ja tõsta telefoni suudab igaüks, aga oskus müüa on ikka spetsialisti töö. Sa ju ei palkaks endale programmerijat, kui ta koodi asemel suvalisi tähti üksteise kõrvale toksiks. Miks aga võetakse tööle müüja, kelle müügivõimekus on kõige suurem siis, kui ta tööle ei tule?

0 müüjat on parem kui 1 halb

Minu näite puhul see just nii oli. Kui antud müüja poleks tagaruumist välja tulnud, oleksin ma lahkunud poest klappidega. Tänu tema aktiivsetele pingutustele ma aga üksnes ei ostnud midagi, vaid käin nüüd suure kaarega antud kauplusest mööda, kartes järgmise sarnase “müügispetsi” otsa sattuda.

Müüja on septsialist

Sestap leian, et müüki ei tohiks vaadata kui lihttööd, mille peale sobib igaüks, kes miinimumnõuded täidab. Samuti ei saa seda vaadata kui hädavajalikku kohatäidet. Pole vahet, kas müüja müüb brändi, teenust või toodet, pole tema ülesandeks mitte üksnes käibe tekitamine, vaid ka ettevõtte maine.

Siinkohal tulen taaskord tagasi tehnikapoe näite juurde. Kuigi viisakusest jätsin ma antud poe nime nimetamata, võinuks juba praegu olla ühe halva müüja negatiivne mõju palju suurem, kui ühed ostmata jäänud krõvaklapid.

Jaga lugu:
Seotud lood
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt