PEAB NÄGEMA! - “Silicon Valley”
Garage48 HUB'i juht ja tuliuue Mainori Start-up ettevõtluse erialajuht Jane Muts, tõstab värskes Kosmos IMAX ja Bestsales “Peab nägema!” eriepisoodis müügigurude filmiriiulile ka esimese seriaali, milleks on start-up’ide müügipiibel “Silicon Valley”!
Iga tõeline start-up'i tegija teab, et nende esimesed aastad võib võtta kokku ühe sõnaga ja selleks sõnaks on müük. Ja hetkel ei leia sellele väitele ilmselt paremat tõestust kui HBO hittsari “Silicon Valley”.
Müük, müük ja siis veel natuke müüki
Millega hakkab pihta ühe start-up’i elu? Okei, kõigepealt peab Sul muidugi olema geniaalne maailma muutev idee, aga pärast seda võibki sisuliselt igale tegevusele süümepiinadeta liita külge sõna müük. Mõelge selle peale. Pole vahet, kui geniaalne Sinu idee on, pole sellest mingit tolku, kui Sa ei suuda seda investoritele maha müüa. Ja seni, kuni Sa ei suuda seda investoritele maha müüa, tuleb Sul igapäevaselt seda maha müüa oma kaasasutajatele, et nad tasuta Sinu geniaalset ideed ellu viiksid. Ja kui Sa siis lõpuks suudadki idee investorile maha müüa, ootab Sind ees veel suurem katsumus, müüa see idee maha tervele maailmale.
Tagasihoidliku inseneri kannatuste rada
Sarjas näidatakse läbi tagasihoidliku inseneri silmade, kui segadusttekitav, paljunõudev ja ootamatu ühe start-up’i elu olla võib. Peategelast tabab tema iduretkel üks ootamatus teise järel ja need ootamatused pole mitte üksnes kerged ebamugavused, vaid sõna otseses mõttes potentsiaalne surm Sinu unistusele. Kuigi sitcom’ile omaselt on kõike seda võimendatud, pole see sugugi kaugel reaalsusest. Järgmisel nädalal alustaval start-up erialal kulutame Eesti Ettevõtluskõrgkoolis nende probleemide ennetamisele ja lahendamisele tervelt kolm täis aastat ja isegi siis on tegu tõsiselt “packed” programmiga.
Iduuniversumi plahvatusohtlik telgitagune
Läbi mõnusa huumori annab “Silicon Valley” suurepärase võimaluse piiluda induuniversumi plahvatusohtlikusse telgitagusesse, millest suur osa käsitlebki just müügitegevust tänapäeva ülikiirelt arenevate ettevõtete juures. Juba sarja esimeses osas tuleb väga selgelt välja, kuidas ettevõtjad kasutavad enese müümiseks ja potentsiaalsele investorile mulje avaldamiseks igat võimalust. Loomulikult kujutatakse seda kõike viisil, mis enamikke veenmiskõne koolitajaid kahe käega peast kinni haarama sunnib;)
Teiste valusad õppetunnid
Seega pole vahet, kas oled juba iseenda start-upi’ juht, keegi, kes plaanib kohe-kohe sellesse maailma sukelduda või müügispets, kes peab püüdma võimatut, “Silicon Valley” näol on tegu väga naljaka, meeldejääva ning silmaringi laiendava seriaaliga, kus peategelase valusaid õppetunde jälgides leiab nii mõndagi kõrva taha panemiseks.
Jane Muts on Garage48 HUB'i juht ja uuest nädalast alustava Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor tuliuue Start-up eriala erialajuht, kus tema ülesanne on järgmise kolme aastaga paisata maailma kõige paremad start up’id ever. Kui tahad olla üks nendest, siis hüppa pardale SIIT
Müügiteemalise "Peab nägema!" filmisarja toob teieni Kosmos IMAX ja Bestsales.ee
Bestsales.ee toetajad: