Elina Vamper • 9. oktoober 2015
Jaga lugu:

Elina Vamper soovitab: “The Grand Budapest Hotel”

Elina Vamper, Teeninduse ja müügistruktuuride konsultant
Elina Vamper, Teeninduse ja müügistruktuuride konsultant  Foto: Almondi Esco

Endine Põldma Kaubanduse pikaaegne teeninduse arendusjuht ja täna iseseisev teendindus- ja müügikonsultant Elina Vamper tõstab värskes Bestsales.ee ja Kosmos IMAX filmiblogis esile teeninduse tipptaset kehastava linateose “The Grand Budapest Hotel”.

Film saavutab koheselt maksimaalse hoo. Seepärast tuleb teost vaadata täie tähelepanuga, et mitte jääda ilma lugamatutesse nüanssidesse peidetud kingitustest. Eriliselt meisterlik on selle  teose kaadrite valik - kaamera filmib olukordi nii, et vaatajas tekib tunne, et näitlejad vaatavad otsa just neile.

The Grand Budapest Hotel
The Grand Budapest Hotel  

Teenindaja suure algustähega

Olles üle kümne aasta tegelenud tipptasemel teenindus- ja müügikultuuride loomisega, siis paratamatult märkan ühiskonna poolt pakutavas ennekõike seda, millega tegelen ehk näen elus seda, millele olen harjunud ise kõige enam keskenduma.

Nõnda puudutas “The Grand Budapest Hotel” filmi juures mind esimese asjana peaosatäitja karakter, keda mängis Ralph Fiennes. Ta oli suure algustähega teenindaja. Kõikjal ja alati. Filmis oli tema roll teenindajana üle võlli keeratud, kuid sõnum, et teenindajaks sünnitakse, mitte ei saada, avaldus lõpuni. Täiesti uskumatu oli stseen, kus rollikandja mängis teenindajaks olemise imeliselt välja ka olles vanglas kinnipeetu.

The Grand Budapest Hotel
The Grand Budapest Hotel  

There’s an app for that

Arvatakse, et kui selgeks õppida kõik müügi- ja teenindustehnikad, siis on võimalik ette teada õiged vastused igale müügi- ja teenindusolukorrale. Kahjuks näitab praktikute kogemus vastupidist.

Apple'il on lause: "There's an app for that," mis sümboliseerib ideed, et igale olukorrale on olemas üks ja õige lahendus. Kuid teeninduse puhul ei saa öelda, et "there's an app for that," sest inimesed ja nende omavahelised suhted on nagu loodus - alati unikaalsed ja kordumatud.

The Grand Budapest Hotel
The Grand Budapest Hotel  

Piiravad mehaanilised käitumismallid

Enamasti saavad suurepärase teeninduse segajaks just mehaaniliselt selgeks õpitud käitumismallid, mis lärmina taustal piiravad võimet märgata, kuidas hetkes asjad tegelikult on ning milline käitumisvalik oleks hetkel tegelikult kõige õigem. Loomulikult ei tähenda see seda, et kõik õpitu on halb, vaid seda, et tõeline väärtus sünnib läbi loomulikkuse.

Elades nii nagu ette nähtud, ei saa me kunagi elu, mida kogeksime, kui meie valikuid saadaks spontaansus. Antud film demonstreerib seda elulist tõde korduvalt, kuid loomulikult vaid nende jaoks, kes oskavad ja on valmis seda ise märkama.

Elina Vamper on  endine Põldma Kaubanduse pikaaegne teeninduse arendusjuht, kes nüüdsest konsulteerib turul ettevõtteid, kuidas ehitada üles jätkusuutlikke müügi ja teeninduse struktuure. Rohkem infot Elina kohta leiad SIIT

Müügiteemalise "Peab nägema!" filmisarja toob teieni Kosmos IMAX ja Bestsales.ee

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt