Karola Karlson • 6. november 2015
Jaga lugu:

Karola Karlson soovitab: “Marslane” - Planeet Marss ilma roheliste mehikesteta

Karola Karlson, Scoro sisuturunduse juht
Karola Karlson, Scoro sisuturunduse juht  

Raskes olukorras on Sul alati kaks valikut: kas annad alla või astud väljakutsetele vastu. Scoro sisuturunduse juhi Karola Karlsoni valitud film “Marslane” lennutab aga valiku nende kahe asja vahel täiesti uude dimensiooni ja paneb küsima “kas see on ikka kõik, mis ma suudan või suudan ma rohkem?”

Ridley Scotti värske linateos "Marslane" on tõeline kinoelamuste kompott. Pilk ekraanile naelutatud, leiab tähelepanelik vaataja filmist nii naeru kui pinget, nii komöödia kui draama noote ning rohkelt stseenidesse kätketud inspireerivaid mõttekäike. Üks asi, mis planeet Marss pinnal toimuvat kassahitti vaadtes sedapuhku õnneks või kahjuks nägemata jääb, on rohelised mehikesed.

Elukõlbmatule planeedile jäädes on sul kaks valikut

Ihuüksi elukõlbmatule planeedile jäänud astronaut Mark Watneyl (kehastab Matt Damon) on enda silmis kaks valikut: sa kas lepid olukorraga (ning vannud saatusele alla), või siis sa asud tegutsema. Mida lootusetumaks muutub võõral planeedil ellujäämine, seda enam astronaudi elujanu kasvab.

Sama printsiip kehtib ka igapäevatöös. Müügi- või turundusinimesena tekib sageli tahtmine keerukate nõudmistega kliendile ära öelda või kehvade tulemustega projekt nurka visata. Sellises olukorras on alati kaks valikut: oled kas allaandja või astud väljakutsetele julgelt vastu, väljudes päeva lõpus võitjana.

Ka väljaspool Maad on elu

Mida teeb botaanik, kui ta on planeedil kus pole ei vett ega kasva ainsatki taime? Ta mõtleb välja skeemi, kuidas panna püsti kasvuhoone ning kasvatada üles kartulisaak. Ükskõik kui võimatu näib eelseisev ülesanne, alati leidub lahendus, kuidas sellega toime tulla.

Tihtipeale ei ole see lahendus aga varnast võtta, vaid tuleb mõleda "outside of the box". Kuna mugavas igapäevatöös eelistatakse tuttavates raamides püsida ning mugavutsooni piiri mitte ületada, jäävad paljud head ideed teoks tegemata. Kui kaalul oleks näiteks töökoht (või elu nagu "Marslase" peategelasel), oleksime märkimisväärselt loovamad ning ettevõtlikumad. Ka võimatuna näivad eesmärgid on saavutatavad.

Igaühel on oma NASA

Kui filmi kangelane Mark Watney oleks aastaid Marsil omal käel toime tulnud, sammunuks filmi tegijad õhukesel ebausutavuse jääl. Astronaudi püüdluste taustal tegutses mitmekümneliikmeline NASA ekspertide meeskond, saates talle juhiseid ja kalkuleerides viimset kui detaili.

Kuigi inimestele meeldib mõelda, et saame omal käe hakkama ning teeme kõik otsused omaenda mõtetest inspireeritult, on edu taga sageli meeskonnatöö. Ka müük ja turundus ei ole osakonna- või projektijuhi üksikprojekt, vaid kõik saab võimalikuks vaid tiimitöö tulemusel. Järgmine kord iseendale õlale patsutades on võimalus tänada ka teisi tiimiliikmeid.

"Parim botaanik planeedil"

Üks asjaolu, mis kosmosefilmi niivõrd nauditavaks teeb, on peategelase kergelt irooniline, lausa komöödialikult positiivne suhtlus Maal tegutsevate NASA esindajatega. Ei musta masendust, paranoiat ega allaandmise nooti mehelt, kelle parim väljavaade on 4 aastat inimtühjal planeedil elada ning siis heal juhul päästetud saada. Näiteks leiab peategelane positiivset ka asjaolus, et ta on ihuüksi võõral planeedil: "Ma olen selle planeedi parim botaanik," muigab astronaut.

Sama situatsiooni on võimalik vaadelda ka märksa elulisemast vaatepunktist. 40-tunnine töönädal võib näida lõpmatu kannatuste rajana või siis saab seda vaadelda kui võimalust teha midagi, mis on huvitav, arendav ning kõigele lisaks tulu sisse toob. Kehv ärikohtumine võib ära rikkuda kogu töönadala või siis saab seda vaadata kui olulist õppetundi. Viis, kuidas asju näha, on igaühe enda teha.

Lugu, millel on oma lugu

Raamat, mille põhjal "Marslane" vändati, ei sündinud üleöö. Autor Andy Weir avaldas teose esmalt oma blogis, misjärel lugejad palusid loost ka e-raamat teha. Mees pani e-raamatu müüki Amazoni veebikauplusse tolleaegse miinimumhinnaga, 0,99 dollari eest, kus see peagi edetabelite tippu tõusis. Kui keegi loob midagi huvitavat ja väärtuslikku, on võimalik ka ilma suure promota tähelepanu ja tunnustust pälvida.

Karola Karlson leiab digitaalturunduses ideaalse balansi loovuse ja strateegilise mõtteviisi vahel. Hetkel paneb ta oma energia sisuturunduse juhtimisse Eesti ettevõttes Scoro, mille loodud tarkvara koondab firmade projektid, kliendid ja finantsid ühte lihtsasse süsteemi. Rohkem infot Scoro kohta leiad SIIT

Müügigurude "Peab nägema!" filmisarja toob teieni Kosmos IMAX ja Bestsales.ee

Jaga lugu:
Seotud lood
Kõik seotud lood
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt