Raido Seppam soovitab: „The Internship“ – kahe müügimehe julge pealehakkamine
Julgest pealehakkamisest ja pingutusest lõpufinišini kirjutab seekordses Bestsales ja Kosmos IMAX filmiblogis ROI OÜ müügijuht Raido Seppam, lüües „Peab nägema!“ templi filmile „The Internship“.
Kõik areneb kiiresti ja kolib internetti ümber. Sellega jääb suhtlusoskuse vajadus aina väiksemaks. Kaks põlvkonda elaks nagu erinevates maailmades: ühed omandavad kõik online ja teised on harjunud kõike läbi kogemuse õppima. Tänapäevast olukorda kirjeldab hästi film „The Internship“, mis paneb mõtlema kõige uue ja põneva, aga ka vana ja väärtusliku peale. Lisaks annab müügiinimesele hulganisti häid ideid ja julgust juurde! Ma ei näinud seda filmi kohe kui see kinolinal esimest valguskiirt nägi, ent Vince Vaughn`i müügimehe rollis vaadata oli sellest hetkest alates kindel plaan. Nüüd on see täide viidud ja minu kahtlustus tõestatud: müügimehe roll sobib Vaughn`ile nii hästi, nagu Stallone`le action.
Ka saurustel on oma sarm
Filmi kaks peategelast Billy (Vince Vaughn) ja Nick (Owen Wilson) on eluaeg müügimehed olnud ja valmistuvad püsikliendi juurde minnes suureks tehinguks. Oodatud tehingu asemel saavad nad aga kliendilt teada, et nende ettevõte, mis müüb käekellasid, pannakse kinni. Uus plaan on leida uus töö, aga see saab olema raske, sest kuigi kogemust on, pole nõutud diplomeid. Billy otsustab proovida ja kandideerib neid mõlemaid Google’i praktikandi kohtadele, mis muidugi tänu paarile vingerdusele ka õnnestub. Sealt algab meeste ehk dinosauruste seiklus, kus teised nooremast põlvkonnast praktikandid räägivad nende jaoks ei rohkem ega vähem kui võõras keeles. Aga ka saurustel on oma sarm: Billy on sedasorti müügimees, kellega ei teki kunagi piinlikku vaikust, suutes vajadusel oma jutuga täita kõik pausid. Nick on see-eest rahulikum ja tema võlu seisneb meelitamises. Kahekesi koos moodustavad nad duo, kellel on palju juttu, palju pealehakkamist ja null teadmist IT-valdkonnast. Praktikante on aga mõistagi palju ning unistuste töökoha saab ainult parim meeskond.
Julge pealehakkamine on pool võitu
Praktikantidena on Billyl ja Nickil palju keerulisi ülesandeid, kuid see neid ei heiduta. Nad on meeskonnamängijad ja võtavad iga ülesande vastu, et see edukalt sooritada. Sellise suhtumisega müügimees peaks olema teretulnud igas ettevõttes. Kurb on mõelda, et ka reaalses elus võib olla mõnel kuldaväärt müügiinimesel raske tööd leida, sest suuremalt jaolt nõutakse kandidaatidelt erinevaid kutsetunnistusi, kraade jms, kuid ei vaadata inimest ennast. Ise olen seda meelt, et tööd on alati lihtsam õpetada kui suhtlemist ja suhtumist. Filmis on hea näide ka sellest, kuidas noored on pikalt heades koolides käinud, et tööd saada, kuid lõpplahendusena on nad kõik sarnased ning miski ei erista neid massist. Igal juhul saab eriti veel müügiinimese töös selgeks, et julge pealehakkamine on pool võitu!
Personaalsus toob ideed ja lahendused
Lisaks tööd ja sealhulgas müüki jaatavale suhtumisele, peaks müük olema ka personaalne ja baseeruma suhetel. Tänapäevased veebipoed muudavad kogu müügi ja suhtluse aga järjest anonüümsemaks ning sellega jäävad tihtilugu teostamata ka paljud head ideed ja lahendused. Ettevõttes, kus ise töötan, oleme suutnud siiani esikohal hoida häid kliendisuhteid ja personaalset teenindust, ning näeme kui õige see meie klientide jaoks on. Billy ja Nick ei kahelnud selles samuti!
Erinevus rikastab
Filmis jagatakse kõik praktikandid erinevatesse gruppidesse. Dinosaurused Billy ja Nick valitakse mõistagi viimastena ja nende grupist saab see nn „ülejääkide“ oma, mis koosneb väga erinevatest tegelastest. Alguses jäetakse neid grupi ülesannetest sootuks eemale, kuid kui nende eestvedamisel minnakse grupiga linnapeale (samal ajal kui teised grupid olid tõsises tööhoos) ja peale seda leiutatakse äpp, millega võidetakse ka püstitatud ülesanne, ei ole Billy ja Nick enam outsider`id. Pärast seda hakatakse kõigi grupiliikmete panust hindama võrdselt ja meeskond saab hea hoo sisse. Muidugi ei puudu filmist ka pingeline võistlus pearivaaliga ning nagu ikka, jääb kõik viimase ülesande otsustada. Eriti edukad olid neil loomingulised ülesanded, mis on siinkohal heaks vihjeks ka kõikidele turundusinimestele!
Müük vajab praktikat
Viimane ülesanne on aga müük, millest noored teavad teoorias väga palju, kuid kunagi praktiseerinud pole. Teooriast jääb väheks ning siis on aeg Billyil ja Nickil päeva päästma asuda. Neil pole enamat vaja kui ühte väikest pereettevõtet ning tänu oma oskustele rääkida, mida parasjagu vaja, suudavad nad sellest tehingust välja leiutada frantsiisilepingu potentsiaali.
Pingutama peab lõpuni
Film inspireerib rohkem pingutama, ja pingutama lõpuni välja! Kui erinevates ettevõtmistes ja projektides läheb olukord raskeks ja keeruliseks, siis see tähendab, et oled tõenäoliselt lahendusele lähedal. Keerulised olukorrad ei tohiks heidutada, vaid peaksid indu juurde andma!
Raido Seppam on Eesti suurima äri- ja reklaammeenete ettevõtte ROI OÜ müügijuht, kes lisaks heale müügitööle on ka suur pallimängude harrastaja. Rohkem infot leiad SIIT
Bestsales.ee toetajad: