Heidi Rajamäe-Parik: Disain, mis aitab müüa!
Värskes “Hea töö!” rubriigis tunnustab unikaalseid treeningu ja lõõgastusvanne tootva idufirma OÜ Waterflight (Swimitation) asutaja Heidi Rajamäe-Parik kahte kodumaise disaintoote pakkujat, kelle toode ja teenindus käsikäes talle täiusliku müügikogemuse pakkusid!
Eelmise aasta lõpus õnnestus mul saada kahe meeldejääva müügikogemuse osaliseks. Esimene neist puudutab Kristi Tammingu papist kuusepuu ostmist minu ettevõttele. Suurepärane väike Eesti disainitoode, kohe eriti sobilik kontormajja Telliskivis. Tellisime viimasel minutil, kuid soovisime kaupa kiirelt, kuivõrd tulemas oli kliendiüritus, kus kuusepuu oma mitmeaastast karjääri pidanuks alustama.
Võimatu missioon
Tundus võimatu missioon: ettemaksuarve, maksekorraldus, kohaletoomine, kiire! Teadsime, et me polnud kõige tülivabam klient. Siiski. Maailmapäästev ökopuu jõudis meieni mõningate viperustega arve esitamisel ja ettemaksu tegemisel. Arvet nimelt ei tulnud ja meie üritus lähenes. Aga üks telefonikõne ja autor tõi ilma igasuguse ettemaksuta meile kuusepuu isiklikult kohale! Ettemaksust kujunes müüja kiirel otsusel arvega tasumine. Kõik, et müük ära teha ja klient rahul oleks. Väga hea töö!
Üllatus facebookis
Teine meeldejääv ostukogemus puudutab jällegi väikest Eesti toodet nimega valguspall. Selle ostu tegi eriliseks lihtsalt, kuid nutikalt esitletud toode. Infot sai ainult FB leheküljelt, mis ei äratanud minus erilisi ootusi. Üllatusin, kui nägin, et see FB leht oli väga hästi, ammendavalt ja loogiliselt sisustatud. Sain ka kohe aru, et müüja hoiab lehe info kohusetruult uuendatud. Ühest albumist sai valida valgusketile värve – „hetkel kättesaadav värvivalik“, teistest vaadata erinevaid kasutusvõimalusi. Fotosid uudistades tekkis mul lisaks vajaduspõhisele ostuotsustusele mitu korda mõtteid, kas ma ei võiks veel mitu tükki osta ja kusagil veel seda valgusketti kasutada.
Disain, mis aitab müüa
Kahte juhtumit ühendab ka hea arusaam disainist, mis aitasid neid mulle müüa. Papikuuse disain ja ökoidee iseenesest – silm puhkab ja süda on rahul. Valguspallide värvide kombineerimise võimalused ja toote osav esitlus FB lehel. Võib öelda, et läbimõeldud, efektiivne ja kauakestev disain otsustas minu ostud. Oskan seda väärtustada omast kogemusest, sest hea disainikontseptsioon võib tootjale/müüjale olla paras pähkel. Minu oma toote Swimitation vanni puhul ilmnes näiteks, et pole just kerge veenda, et ühe ja sama disainiga toode on mõeldud nii tavalistele kui ka erivajadustega inimestele. Terviklik toode, mis on ühtelugu nii funktsionaalne, arusaadav kui ka ilus, nõuabki palju tööd ja see väärib tunnustust.
Disain näitab lugupidamist
Ma usun, et nii toote kui müügimaterjalide disain näitab kliendi suhtes üles teatud lugupidamist, mis on ostuotsusel suureks kaalukeeleks. Õige ja täielik disainikontseptsioon on kindlasti olulisemgi, kui tegemist on ühe või mõne toote turustajaga. Klienti tuleb veenda ostma just temalt ja meelitada ta eemale mõnest poest, kus saab „kõike mugavalt korraga“.
Heidi Rajamäe-Parik on treeningu ja lõõgastusvanne tootva idufirma OÜ Waterflight (Swimitation) asutaja, mis tõstab praegu raha ka Eesti ja Baltikumi ainsas osaluspõhises ühisrahastusplatvormis Fundwise.
"Hea töö!" on Bestsales.ee rubriik, kus Eesti firmade tippjuhid ja müügigurud tunnustavad head müüki, mille osaliseks nad on ise hiljuti saanud. Kui ka Sulle on saanud osaks mõni hea müügikogemus, siis kirjuta meile ([email protected]) ja jaga seda terve müügikommuuniga. Tunnustame neid, kes hoiavad müügi maine kõrge!
Bestsales.ee toetajad: