Kapten Ameerika ehk elu väljaspool mugavustsooni
Värskes Bestsales.ee ja Kosmos IMAX filmiblogis kirjeldab telemaatikaettevõtte Ecofleet Eesti OÜ müügidirektor Marko Rebane emotsioone, mis teda valdasid linalugu "Kapten Ameerika: kodusõda" vaadates.
Elu algab väljaspool mugavustsooni – klišee, mida armastatakse palju kasutada, aga vähesed käituvad selle järgi. Mõnus on istuda ja oodata, et asjad juhtuksid. Aga see on rumal lootus.
Samamoodi on lood ka müügis – kui tahad tulemusi saavutada, pead endale eesmärgi seadma ning ennast iga päev vastavalt püstitatud eesmärkidele tegutsema sundima. Mugavustunde vältimiseks ei tohi eesmärk olla lihtne vaid peab nõudma pingutust. Olen näinud paljusid müügiinimesi, kes toimetavad ilma eesmärkideta igapäevaselt mugavustsoonist lahkumata. Mugav on suhelda vanade kontaktidega, mugav on saata e-kirju helistamise asemel, mugav on oma tooli peal istuda kliendikohtumiste asemel. Müügitöö on üks keerukamaid elukutseid, seda ei saa õppida kutsekoolis nagu keevitamist või raamatupidamist ning see ei sobi kindlasti mugavale inimesele.
Kui mulle kirjutas Bestsales’st Villy ja pakkus välja mõtte, kas ma ei tahaks minna kinno värsket Kapten Ameerika filmi vaatama ning sellest teistele müügijuhtidele Bestsales blogis veidi kirjutada, oli minu esimene mõte, et mida kuradit, see on Marveli superkangelaste märulifilm, millest siin kirjutada? Siis aga otsustasin väljakutse vastu võtta.
Üldiselt olen suhtunud varasemalt seda laadi filmidesse kui meelelahutusse, mille ajal saab „aju välja lülitada“. Vaatad kaks tundi uhketest effektidest tulvil actionit ja kogu emotsioon jääb peale filmi lõppu kinosaali. Sel korral proovisin filmi suhestuda teisti – leida selles filmis see „midagi“ mis mind kõnetab lisaks kaasa haaravale ja tempokale actionile.
Filmi pealkiri „Kodusõda“ võib olla natukene eksitav. Rikkumata filmi mitte veel vaadanute filmielamust julgen ette öelda vaid nii palju, et tüli tekib Marveli superkangelaste endi vahel. Kogu seda janti vaadates tekkis mul kolm emotsiooni, mis seostuvad ka igapäevase müügitööga.
Meeskond ja meeskonnatöö – filmis hargnev tegevus näitab hästi, kuidas kindla eesmärgiga motiveeritud grupp inimesi suudab seljatada ka kõige raskemad takistused. Sarnaselt Marveli tegeleastele toetame me teineteist ka oma müügitiimis Ecofleetis ning jagame jooksvalt head kogemust. Meeskond peab olema avatud ja valmis teineteist ära kuulama ning abistama. Nii saavad sündida suured teod ja müügid.Ettevalmistus – eestlased armastavad kasutada väljendit „puusalt tulistama“. Tunduvalt suurem on tõenäosus tabada märklauda kui oled ette valmistanud ning tead kuidas ja millal toimida. Ettevalmistus on oluline komponent müügitöös: tunne oma klienti; saa aru tema ärist; uuri välja kes on otsustajad ning kuidas need otsused sünnivad. Ole kohal lõigel ajal õige sõnumiga!Konfliktide lahendamine – valutum ja tulemuslikum on konflikte lahendada läbirääkimiste teel, proovides leida kompromissi, millega on mõlemad pooled rahul. Loomulikult oleks film siis hoopis teise žanrisse kuulunud ja ei pakuks vaatajale sel määral meelelahutuslikku elamust. Siin meeldib mulle alati tuua näidet, mida kuulsin aastaid tagasi läbirääkimiste treeningul: lugu on kahest osapoolest, kellel on kahe peale üks apelsin ja mõlemad soovivad seda endale. Kõige lihtsam lahendus oleks apelsin pooleks lõigata – kas ka kõige tulemuslikum? Õpetlik lugu lõppeb sellega, et üks pool taipab teiselt küsida, milleks talle seda apelsini vaja on? Selgub, et üks pool soovib apelsini maitsvat viljaliha, teine aga soovib koort sukaadi valmistamiseks.
Kindlasti soovitan kõigil Marveli ja actioni sõpradel seda filmi kinno vaatama minna, sest meelelahutust ja 3D-efekte on siin kogu raha eest, pettuma ei pea küll keegi! Omalt poolt kutsun üles, et proovige ka ise endale seada eesmärk, leidmaks filmist mõtteid ja ideid, mida igapäevases müügitöös kasutada.
Marko Rebane on Ecofleet Eesti OÜ müügidirektor. on üks juhtivaid telemaatikateenuse pakkujaid Skandinaavias, Baltikumis ja Ida-Euroopas. Ecofleeti tarkvaraplatvormil teevad oma igapäevast tööd üle 6000 kliendi ja 60 000 sõiduki kahekümne kahes Euroopa riigis. Ecofleet on Eestis arendatud tarkvara, Ecofleeti kaubamärki esindab Eestis Ecofleet Eesti OÜ.
Autor: Marko Rebane
Bestsales.ee toetajad: