Indrek Kald • 26. august 2012
Jaga lugu:

Idufirmade edu ergutab noori

Ilmselt pani paljusid mõtlema Äripäeva artikkel eestivenelaste üliedukast firmast, kus poolsada inimest loovad mobiilimänge. Selle aasta esimese kuue kuuga saavutas alles 2009 käima lükatud ettevõte OÜ Creative Mobile 4,2 miljoni eurose käibe juures 3,5 miljonit kasumit.

Tuntud tehnoloogiaajakiri Wired valis selle nädala idufirmaks eestlase Taavet Hinrikuse asutatud soodsaid rahaülekandeid pakkuva Transferwise’i. Londonis tegutsev Hinrikus ütles ajakirjale, et loeb oma põhikonkurentideks suuri kommertspanku nagu HSBC, Lloyds ja RBS. Kevadel investeerisid riskikapitalistid Skype’i esimeseks töötajaks tituleeritava Hinrikuse idufirmasse 1,3 miljonit dollarit.

Vähem kui kuu aega tagasi avalikustas eestlaste loodud müügijuhtimistarkvara arendaja Pipedrive, et sai rahvusvahelistelt investoritelt 570 000 eurot. Nagu kirjeldas pooleldi USAs elav riskikapitalist Allan Martinson, on tegu Eesti müügiproffide tootega elust enesest. Järgmine Eesti idufirma, mis raha kaasab, on tema sõnul seitsmetähelise nimega ning investoreilt saadakse üsna suur summa. Täpsustustest Martinson keeldus.

Juunis toimunud idufirmade konverentsil avaldas riskiinvestoreile enim muljet parkimislahendust pakkuv OÜ Innovative Parking Solutions, mis juba läks Silicon Valleysse ehk Räniorgu otsima koostööpartnereid ja investoreid. Samalt konverentsilt sai võimaluse alustada tegevust selles USA nutiettevõtete keskuses ka muusika- ja meelelahutusürituste korraldajate elu kergendav GateMe.

Eile külastas Eestit mõjuka rahvusvahelise äriajakirja Forbes juhatuse aseesimees Miguel Forbes, et tutvuda Tehnopoli inkubaatoris Eesti idufirmadega.

Need on vaid mõned suve jooksul kogunenud infokillud Eesti idufirmade elust ja edust. Loomulikult on selliseid projekte ja ettevõtteid kordades rohkem, kui teavet avalikkuse ette jõuab. Paljud ei hakka tööle ehk raha teenima ning hääbuvad.

Kuigi pärast paljuräägitud Skype’i pole järgmist tõeliselt suurt läbimurret Eestist veel tulnud, on idufirmade tegevus meedias pidevalt esiplaanil. See aitab kindlasti tõsta ka eestlaste üldist ettevõtlikkust. Tekkinud kuvandi järgi on oma firma loomine ning selle toote või teenusega rahvusvahelise läbilöögi suunas liikumine üks lahe asi. Ja hakkajamad noored üritavad seda vähemalt ülikooli ajal, kui mitte juba gümnaasiumis.

Meenutame siinkohal ka Allan Martinsoni jaanuaris antud soovitust alanud aastaks: loo oma firma, liitu uut ettevõtet asutava seltskonnaga või vähemalt lase end värvata mõnel idufirmal. Minugi mõtteid on see nõuanne tänavu korduvalt suunanud. Idufirmat veel pole, ideid küll. Aga aasta ei ole ka läbi.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt