Urve Vilk • 27. august 2012
Jaga lugu:

Kuidas rohkem müüa?

Et müüginumbreid suurendada, peab pakutav toode olema kvaliteetne ning ostuga kaasnevad protsessid kliendile mugavad.

ASi Balbiino turundus- ja sisekommunikatsioonijuht Enel Kolk usub, et hea toode teeb ise valdava osa müügitööst. "Hind pole jäätise puhul kindlasti kõige olulisem näitaja. Kuna tegu on enamasti impulssostuga, loeb hetke­emotsioon ja tahetakse kindel olla toote kvaliteedis. Loomulikult ei saa jäätisemüügi puhul alahinnata ilma mõju," selgitas Kolk. "Kõige tähtsam on siiski toote kvaliteet," lisas ta.

Oluline on kliendi teavitamine. "Uutest toodetest peab tarbijale teada andma, selleks kasutame nii massimeediat kui ka kaupluste võimalusi," selgitas Kolk. Uuendusi jõuab tema sõnul turule üsna palju – aastas üle 30 toote. "Suurt revolutsiooni selles vallas ei toimu. Näiteks selle aasta suurim hitt on banaanijäätis, mis on uudne, samas aga hea unustatud vana".

Kõige tähtsam hea teenindus. Møller Auto müügijuhi Heikki Jaansalu sõnul ootab ostja eelkõige head teenindust. "Ta on nõus hea teeninduse korral isegi rohkem maksma," sõnas ta. Automüügis ei tähenda hea teenindus ainult seda, et müüja selgitab auto ostmisel vajalikku, vaid ka järelteenindust ja garantiid. "Turul on näha müstilisi hinnasoodustusi, aga Volkswagen seda ei tee. Pigem arutame koos kliendiga läbi, mida tal täpselt vaja on," rääkis Jaansalu.

Kõik automüügifirmad ja autotootjad panevad Jaansalu sõnul praegu rõhku just teenindusele ja järelteenindusele ehk hooldusele. "Ka hind jääb Eesti ostja jaoks kahtlemata oluliseks," märkis ta. "On kahte sorti ostjaid. Ühed on need, kes pole lojaalsed kaubamärgile, vaid otsivad sooduskampaaniaid. Aga lojaalseid kliente hoiab kinni just hea teenindusega. See on ettevõtte, kes hinnaga mängida ei saa, trump."

Best Sales korraldab reedel, 31. augustil jäätisetootja Balbiino juures Müügijuhtide klubi, kus ettevõtte ekspordijuht Kadi Kriit räägib, millised on olnud tema ettevõtte suuremad õnnestumised ja ebaõnnestumised ekspordimüügis. Just augustis õnnestus neil murda Venemaa turule. Osalemine klubis maksab 68 eurot + km ja registreeruda saab veebivormil SIIN

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt