Aira Tammemäe • 27. detsember 2012
Jaga lugu:

Kümme trendi, mis mõjutavad tarbimist

Euromonitor International toimetuse juht Gina Westbrook toob erinevatele tarbijauuringutele tuginedes välja globaalsed tarbimistrendid järgmiseks viieks aastaks.

Järgnev on sissejuhatav ülevaade tootjate ja kaupmeeste valikuid ning turundus- ja müügitööd mõjutavatest muutustest. Äripäeva müügiveeb Best Sales avaldab lähiajal ka detailsema kirjelduse väljatoodud trendidest ja vastavatest uuringutest.

1. Väärtuste otsing

Majanduslanguse tulemusena võttis tarbija enda kätte kulutamise ohjad ning muutus oluliselt teadlikumaks sellest kuidas, kuna ja kus ta ostud teeb.

2. Ettevaatlikum lähenemine krediidileTarbijad on keskenunud eksisteerivate kohustuste täitmisele. Uut krediiti käsitletakse vastutustundlikumalt, kasutatakse olemasolevaid krediitkaarte või minnakse üle deebetkaartidele, et oma kulutusi piirata.

3. Tarbijad haaravad ohjadUuel ettevaatlikkuse ja kaalutletud ostmise ajastul ei võta tarbijad enam marketingi täie tõe pähe. Inimesed võtavad ette isklikke uurimusi ning annavad oma arvamusest teada, võttes seega aktiivsema rolli.

4. Multikultuurne tarbimineKaupade ja teenuste pakkumisel Euroopas ja USA-s tuleb järjest enam tähelepanu pöörata kultuuriliste ja usuliste eripäradega sihtrühmadele.Lisaks järjest laienevale tööjõu rändamisele on uuteks sihtgruppideks ka välistudengid.

5. Võitlus ülekaalulisusegaKasvav trend on tervislik ja kaalu kontrolliv toitumine. Siiski on ülekaalulisus järjest suurenev probleem, sealjuures ka arenevatel turgudel.

6. Uus suhtumine vananemisesseVananeva populatsiooni ja liberaalsema ühiskonna juures on suhtumine noorusesse, keskikka ning vanaduspõlve tähelepanuväöärselt muutunud, hägustades traditsioonilised moe ja elustiili eakohasuse piirid. On selge, et tarbijanõudlus on vähem vanusepõhine kui kunagi varem.

7. Kogemuste tarbimineMajanduslanguse algusest on arenenud turgude tarbijad keskendunud vähem materiaalse vara korjamisele ning otsivad pigem tujutõstvaid või isegi elumuutvaid kogemusi.

8. Sotsiaalse vastutuse kasvKuigi tarbijad on majanduslanguse algusest muutunud väärtusteadlikemaks on näha ka märke, et paljud on muutunud kaastundlikumaks ja sotsiaalselt vastutustundlikumaks. Inimesed on nõus maksma rohkem toodete eest, mille tootmisprotsess on eetilisem, jätkusuutlikum, või millega tuleb kaasa lubadus heategevuslikuks annetuseks.

9. Keemiline Backlash Tarbijate suurenev mure oma tervise ja heaolu pärast ning teadlikkus potentsiaalselt ohtlike kemikaalide olemasolust igapäevastes toodetes, kasvatab nõudlust naturaalsete koostisosade kasutamiseks kõiges – pakendatud toidust hügieenitarveteni.

10. Mobiilne kookonTarbijad on sattumas sõltuvusse nutiseadmetest nagu mobiiltelefonid ning tahvelarvutid, kuna need pakuvad üha kasvavat hulka toiminguid igal pool ja igal ajal – alates ostlemisest, meelelahutusest ja suhtlusest kuni panganduse, hariduse ja GPS navigeerimiseni.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt