Aira Tammemäe • 13. märts 2013
Jaga lugu:

Telekomi turundusnominendid on EMT ja Elion

Eile kuulutati Äripäeva turundusveebi Best Marketing konverentsil "Password 2013" välja Aasta turundustegu, Aasta meediategu ja Aasta suhtekorraldustegu. Telekomisektoris on finalistide hulgas EMT ja Elion.

Esimese finalisti EMT Äppmiljonäri idee sai alguse kaks aastat tagasi esitatud väljakutsest: kuidas saada inimesi rohkem nutitelefoni kasutama?  2012 tundus neile, et aeg on küps. Ideega tulid kaasa Rootsi ja Eesti firmad. EMT eesmärk oli kutsuda inimesi kaasa mõtlema, et oma elu mugavaks teha. EMT kommunikatsioonijuhi Lauri Toomsalu sõnul oli kampaania üliedukas: "EMT eesmärgiks oli kokku saada 2000 ideed, tegelikult laekus 9535 ideed, millest valiti 25 parimat, kellega züriii ka kohtus ja nende esitlust kuulas."

Toomsalu sõnul kasvas mobiilse interneti müük äppmiljonäri kampaania ajal 170%. Kampaania kestis 2 kuud.  

Rootslased kogusid analoogse kampaaniaga kokku 25 000 äpi ideed. "Elanikkonna suhtarvuna saime me ikakgi rohkem ideid", võttis Toomsalu kampaania edu kokku.

Elioni projektijuht Irina Bojenko tutvustas teise telekomisektori nominendi kampaaniat "Meie räägime vene keeles" .

Bojenko rõhutas, et 30% tarbijatest on Eestis vene keelt kõnelevad. "Me teadsime, et neil on eelarvamused Elioni suhtes. Näiteks see, et me oleme pühendunud vaid eestlastele või hirm, et jään oma vene keelega Elionis hätta. Üldine arvamus oli, et ei saa Elionist teenindust vene keeles," kirjeldas Bojenko venekeelse elanikkonna hirme. 

"Eesti inimene pigem loeb ja mõtleb, vene inimene tahab arutada, ta vajab pigem dialoogi ja suhtlemist," viitas Bojenko kampaania lähteülesandele. "Korraldasime keelekursusi oma teenindajatele. Ringi sõitis Elioni buss, olime väljas kaubanduskeskustes," kirjeldas Bojenko.

Elioni kampaania eesmärgid said täidetud: liitujate arvu kasvueesmärk oli 20%, tegelik 34%, kodulehe külastatavus +10%, tegelik +14%, soovitajate arv +4%, tegelik +6%. "Minu jaoks oli kõige olulisem venekeelse elanikkonna tagasiside, see mida inimesed rääkisid. See ei olnud müügikampaania, vaid mõtteviisi muutus," ütles Bojenko lõpetuseks.

 

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt