Aira Tammemäe • 22. märts 2013
Jaga lugu:

Ebaausad kauplemisvõtted telefonimüügis

Tarbijakaitseameti jurist Kadi Raudsepp tõi Tallinna tarbijaõiguste päeval näiteid ebaausast telefonimüügist, mis võib kaasa tuua Tarbijakaitseameti sekkumise ja vastava karistuse.

"Tarbijale tuli ühel õhtul telefonikõne, milles kena häälega naisterahvas uuris kõnele vastaja vanust ning tervist. Peale lühikest juttu teatas naisterahvas, et Eesti turule on saabunud just tarbija tervist turgutav ja kasulik preparaat, mida on tarbijal kindlasti väga vaja ning mille esimene saadetis on tarbijale tasuta," tõi Raudsepp näite ühe telefonimüügi sissejuhatavast jutust.

Edasi rääkis helistaja pikalt preparaadi kasulikest toimeainetest ning mõjudest tervisele, rõhutades mitmeid kordi, et oma tervise eest hoolitsemine on kindlasti esmatähtis ning selliste pakutud toidulisandite võtmine äärmiselt vajalik. Uuriti, kas tarbija on huvitatud hoolitsema oma tervise eest. Saanud teavet pakutud kauba kasulikest toimeainetest leidis tarbija, et toode võiks tõepoolest talle sobida. Helistaja teavitas tarbijat lühidalt tellimistingimustest, öeldes muuhulgas ka, et tegemist on igakuise tellimusega, kuid kui tarbija soovib tellimusest loobuda, on tal see õigus 14 päeva jooksul peale toote kättesaamist. Tasuta saadud toodet tagastama ei pea. Tarbija nõustus tellimusega ning andis kauplejale oma andmed. Kahe nädala pärast sai tarbija tellitud kauba kätte, kuid toode ei tekitanud temas usaldusväärsust ning ta otsustas neid mitte kasutada. Nelja nädala pärast saabus talle uus pakk, milles oli sees ka arve toote eest tasumiseks. Tarbija võttis kauplejaga ühendust ning teatas, et ta ei soovi enam tooteid, mille peale lõpetati temaga küll leping, kuid paluti viimati saadetud toode tagastada omal kulul. Tarbija seda ka tegi, kuid 4 nädala pärast saabus taaskord uus saadetis. 

Raudsepa sõnul võib antud näite puhul olla telefonimüüja tegevuses mitmeid ebaausa kauplemisvõtte tunnuseid:

- Tarbija tervisele rõhumine, luues tarbijale mulje, et ilma vastava tooteta on tema elukvaliteet tunduvalt halvem;- Liiga lühike selgitus, mida tähendab, et tooted hakkavad igakuiselt saabuma;- Ebapiisav selgitus, kuidas ja millal peaks tarbija lepingust taganemise avalduse tegema, sh kokkulepe tagastuskulude osas;- Uue saadetise edastamine peale kohase taganemisavalduse tegemist. Sellisel juhul on tegemist tellimata kaubaga, mida tarbija enam omal kulul ei pea tagastama.

Tallinna tarbijaõiguste päev tõi kohale enam kui 200 huvilist – ülelinnalise tarbijaõiguste päeva korraldamisega tähistab Tallinna linn igal aastal märtsikuus peetavat Euroopa tarbijapäeva.

Jaga lugu:
Seotud lood
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee