Aira Tammemäe • 26. august 2013
Jaga lugu:

Tasub teada: kuidas lähiaastail müüa?

Euromonitor International toob välja tarbimistrendid järgmiseks viieks aastaks.

Raha eest tahetakse rohkemSuurem osa ülemaailmsetest vastajatest (59%) nõustus, et neile meeldib otsida välja allahindlusi. Eriliselt kõrge oli protsent naiste hulgas (64%) ning USA ja UK tarbijate juures (76% mõlemal). Ebakindlad majanduslikud väljavaated kominatsioonis kõrge töötusetuse protsendi- ja tõusvate toidu- ja tarbekaupade hindadega tähendavad, et tarbijad on sel perioodil ettevaatlikud ja keskenduvad sellele, et oma raha eest võimalikult palju saada.Moes on võimaluste piires elamine, krediiti kiputakse kasutama vaid suuremate ja konkreetsete ostude puhul.Tarbija on tervislike eluviiside- ja toitumise kohalt paremini haritud ning teevad profülaktilist tööd oma hea tervise hoidmise nimel. Meditsiini areng tähendab, et keskmine hea tervise iga on jätkuval tõusuteel, kuna inimesed elavad paljude krooniliste haigustega järjest kauem. Uuringud näitavad, et "üleviiekümnesed" ei pea ennast vanaks ning paljud soovivad õppida ja töötada nii kaua kui võimalik. Digitaaltehnoloogia on eapiiride hägustamisel mänginud olulist rolli. Inimesed kõikidest vanustest suhtlevad vabalt läbi blogide, foorumite ja sotsiaalmeedia ning on seega kontaktis sama kultuuri ja viidetega.Tarbijad on head tegevate brändide toetamisel häälekamad kui kunagi varem ja paljud on nõus maksma rohkem toodete eest, mille tootmisprotsess on eetilisem, jätkusuutlikum, või millega tuleb kaasa lubadus heategevuslikuks annetuseks.Rohkem kui pool vastanutest (52%) olid nõus maksma rohkem toote eest, mis on märgistatud, kui "naturaalne", samas kui 48% maksaksid lisa "orgaaniliste" toodete eest.

Võlgu tarbimine pigem väheneb

Soovitustel järjest suurem mõjuUuel ettevaatlikkuse ja kaalutletud ostmise ajastul ei võta tarbijad enam reklaami ja müüki täie tõe pähe. Inimesed võtavad ette isiklikke uurimusi ning annavad oma arvamusest teada, võttes seega aktiivsema rolli tootearenduses ja -esitluses.Uus oluline sihtgrupp on üle 50 aastased

Ostuotsuseid mõjutab sotsiaalne vastutus

Hinnas on naturaalne

Euromonitor International Baltikumi regiooni analüütik Roberta Kniuipyte teeb 19.-20.09 Müügijuhtimise aastakonverentsil põhjaliku ettekande ja meistriklassi tarbijate muutunud ootustest ja tulevikutrendidest erinevates majandussektorites. 

 

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt