Maarit Eerme • 13. märts 2014
Jaga lugu:

Uuring: milliseid vahuveine eelistavad Eesti elanikud

TNS Emor küsitles 1048 Eesti elaniku vahuveini ostuharjumusi, sihtrühmaks olid vanuses 18-65 aastat inimesed, kes pidid andma hinnangu madalama ja keskmise hinnaklassiga vahuveinidele (2 kuni 15 eurot).

Uuringu käigus hinnati ostusagedust ja kaubamärgi populaarsuse mõju sellele, tarbijasituatsioone, vahuveini valimise kriteeriume jne.

Vahuveinide tarbimine suureneb traditsiooniliselt aastavahetuse paiku, seda ostetakse sünnipäevadeks ja ka romantilise õhkkonna loomiseks.

60% vastanutest ütles, et vahuveinimargi valimise peamiseks kriteeriumiks on maitse. Teiste tähtsate kriteeriumite seas nimetati ka hinda ja veini magusust.

Vahuveini valmist mõjutavad suhteliselt vähe toote välimus, tootjariik ja reklaam. Eestis on eelistatumad pigem magusad ja poolmagusad veinid kui kuivad ja poolkuivad.

Uuringust selgus, et Eestis tuntuimaks vahuveinimargiks on Törley, mille märkis ära 98% vastanutest, populaarsuselt teisel kohal on Martini Asti (94%) ja kolmandal kohal Sovetskoje Igristoje (92%), Cinzano (67%), Odessa (61%), Freixenet (45%), Fresita (37%), Fest (34%). Kaugele maha jäid Dom Perignon, Moet & Chandon, Mumm, Cristalino.

Kõige sagedamini ostetav vahuveini bränd on Martini Asti (38%) ja Törley (37%). Eestlaste seas on Törley populaarsem bränd, ent teisest rahvusest Eesti elanikud ostavad Martini Astit rohem.

Uuringust selgus, et nooremad (18-30 aastased) eelistavad Martini Astit ning vanemad (51-65 aastased) Törleyd.

TNS Emor korraldas uuringu vahuveinitootja Henkell & Co Eesti tütarfirma Budampex tellimusel.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee