13. jaanuar 2015
Jaga lugu:

Müügivestlus: jälgi oma hoiakuid

Müügivestluse ajal (olgu see silmast silma või telefonis) on inimesel võimalus kasutada kõiki oma isiksuse eripärasid – välimust, kõnemaneeri, kombeid, teadmisi, suhtlusoskust ja iseloomu, kirjutab Mercuri International enda blogis.

Müügijuhid ütlevad tihtipeale, et müük algab hetkest, kui potentsiaalne klient ja müügimees saavutavad esimese kontakti. Sellest peale mõjub see, millise mulje müügimees jätab, müügile kas soodustavalt või takistavalt. Siin käsitleme peamiselt müügivestlust ennast, kuid nagu portreegi, vajab see säramiseks täiuslikku raami. Kui olete korrektselt riides ja hoolitsetud, suhtlete viisakalt ja sõbralikult, on teie müügivestlus palju efektiivsem.

Jälgi oma hoiakuid

Kui olete müügimees, mitte lihtsalt tellimuse vastuvõtja, teete enne potentsiaalsele kliendile helistamist alati teatud ettevalmistused. Selgitate välja kõik mis võimalik tema vajaduste kohta, peate meeles olulisemad mõtted, mida te öelda tahate, ning võtate kaasa näidised, uuringud või muu visuaalse materjali, mis aitab müügivestlust efektiivsemaks muuta. Need on olulised tegurid, kuid veel olulisem on teie suhtumine, hoiak. Lähenege potentsiaalsele kliendile alati hoiakuga, et teil on pakkuda midagi väärtuslikku, et klient mõistab seda siis, kui te teete talle korraliku esitluse, ja et kui ta teie toodet vajab, siis ta ostab selle. Pidage meeles, et kliendil on kiire ja tõenäoliselt on tal probleeme, millest teie pole teadlik; seetõttu on tal heameel näha kedagi, kes on rõõmsameelne ja innustab teda. Kui kiirgate rõõmsameelsust, optimismi, enesekindlust (kuid mitte ülbust), sõbralikkust (kuid mitte familiaarsust) ja näitate üles siirast soovi mõista potentsiaalse kliendi vajadusi, olete saavutanud pool eesmärki – saanud oma ettevõttele sõbra.

Lõplik eesmärk on teha sellest sõbrast püsiklient. Olge meelelt entusiastlik ja energiline ja te näete, et ka potentsiaalne klient reageerib tavaliselt samamoodi, sest siiras entusiasm äratab huvi, samas kui ükskõikne või külm hoiak tekitab osavõtmatust. Olge alati valmis tellimuse saamiseks. Ärge laske hetkekski oma hirmul või kõhklustel maad võtta, sest need on müügimehe kaks kõige halvemat vaenlast.

Autor: Mercuri International blogi

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt