Helena Kõrge • 16. november 2015
Jaga lugu:

Kristjan-Paul Raude: E-müük on personaalsem kui kunagi varem

Kristjan-Paul Raude, WSI Online’i tegevjuht  Foto: Raule Mee

„Müük on positiivsete emotsioonide ülekandmine müüjalt ostjale,“ seletas Ärikatla Müügiakadeemia seminaril WSI Online’i tegevjuht Kristjan-Paul Raude ja lisas, et kui tunned hästi müügivõtteid ja taktikaid, suudad need hõlpsalt ka offline’ist online’i üle kanda.

„Tänapäeval alustavad 90% inimestest oma ostuprotsessi Internetist ning 57% ostudest tehakse ilma müügiinimese otsese sekkumiseta,“ sõnas Raude. „Samuti võimaldavad e-kanalid tarbijate teadmisi ekspodentsiaalselt kasvatada ning ostjail on ammu enne ostuprotsessi kodutöö tehtud. See aga ei tähenda, et müügiinimeste oskused enam kasuks ei tule.“ Iseõppinud müügiguru sõnul on müügivõtete ja taktikate tundmist võimalik ja vajalik otsemüügist e-müügile üle kanda. „Internetikasutajaid on maailmas vaid 3 miljardit, potentsiaali kasvamiseks on meeletult," selgitas ta.

Mida saad mõõta, seda saad parandada

Digimaailmas on võim klientide käes, kuid nende tarbimist on võimalik mitmel viisil suunata. Raude sõnul saab e-maailmas tarbijatele läheneda väga personaalselt, kasutades oskuslikult nende käitumismustrit, ostuajalugu ja trende. „Inimesed on huvitatud reklaamist, kui see neid kõnetab, aga vihkavad spammi, mistõttu on klientide andmed väga olulised, et mitte inimesi mõttetustega pommitada," ütles Raude, kelle sõnul paljudel Eesti ettevõtetel puudub kliendiandmete kogumise strateegia ja see pole jätkusuutlik. "Mida saad mõõta, seda saad parandada,“ selgitas ta.

Personaalsus on lahendus

Personaalsus tuleb kasuks ka uute klientide värbamisel. Mida parema ja isiklikuma teeninduse osaliseks saab klient, seda suurema tõenäosusega soovitavad nad teid teistele. „Uut klienti värvata on seitse korda kulukam kui hoida olemasolevat. Kes seda ära ei kasuta, sel on üle palju ressursse,“ sõnas Raude. „Soovituste kaudu tulnud kliendid on oluliselt “soojemad”, seega sa ei pea nende peale nii palju aega panema, kui “külmadele“ kontaktidele. Müügi poolt vaadates on see pigem vormistamise küsimus,” ütles Raude.

Kristjan-Paul Raude oli Taxify tegevjuhi Markus Villigi järel teine esineja MTÜ Ärikatel müügiteemalises koolitustesarjas „Müügiakadeemia.“ Järgmisena astuvad ürituse raames üles Scoro tegevjuht Fred Krieger ja Fortumo müügijuht Andrea Boetti. Rohkem infot ürituse kohta leiad SIIT

Jaga lugu:
Seotud lood
Kõik seotud lood
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt