5. mai 2016
Jaga lugu:

Mida teha, kui toode lihtsalt ei müü?

Kaarel Talvoja
Kaarel Talvoja  

Kas oled olnud olukorras, kus müüdav toode või teenus on igati kvaliteetne ja hind on paigas, kuid mingil põhjusel jõuab see liiga harva kliendi ostukorvi? Ühe võimaliku väljapääsu sellisest olukorrast näitab ette Eiffeli strateeg Kaarel Talvoja.

Väljapääs peitub strateegiliselt kirjutatud müügitekstis, milles kliendile on selgelt välja toodud toote väärtus. 

Ilma strateegiata tekst teatab küll lugejale, millise tootega on tegu, kuid unustab kõige olulisema – kliendi emotsionaalse sidumise tootega. Kuidas seda teha?

Läbimõeldult! Müügitekstis tuleb eristada toote omadused ja nendest tulenevad väärtused.

Toote omadused on need, mis seda kirjeldavad: värvidest funktsionaalsuseni ja disainist sisalduseni. Toote omadused on näiteks nutifoni korpuse värv, ekraani mõõdud ja 4G tugi, kodujuustu pakendi suurus, jogurti rasvaprotsent või selle rikastatus probiootikumidega.

Olgu need omadused kuitahes silmapaistvad, ei suuda need lugejaga ise emotsionaalset sidet luua.

Koera ei huvita läikiv karv, vaid kratsimisvaba ehk muretu elu.
Koera ei huvita läikiv karv, vaid kratsimisvaba ehk muretu elu.  

Mille abil emotsionaalset sidet luua?

Too kliendi jaoks välja toote väärtus: kirjuta ka sellest, millist kasu inimene sinu tootest saab, mitte vaid sellest, millest toode koosneb.

Kasu ongi see, mis vastab kõige otsesemalt küsimusele "Aga mida mina sellest saan?"

Jäta meelde: toote omadusi kirjeldades peaks igast omadusest ilmnema ka toote kasu. Heaks sillaks omaduste ja kasu vahel on toote eeliste väljatoomine.

Struktuurilt näeb see välja nii:

- kuna tootel on OMADUSED;

- saad nende abil EELISED;

- mis tähendab, et sulle on tulemas KASU.

Näide

- Meie intensiivkursusel ei räägita sõnagi eesti keelt;

- Kõikides tundides pead sa kõnelema hispaania keeles. Me teeme niipalju harjutusi, et sul pole aegagi vigade pärast muretsemiseks;

- Seetõttu hakkad ise kiiremini võõrkeelt rääkima ja saad selle kokkuvõttes lühema ajaga selgeks, kulutades keeleõppele niimoodi vähem raha.

Too oma müügitekstides toote omaduste kõrval sõnaselgelt välja ka nendest saadav kasu.

Nii saad kliendile kiirelt teada anda, millisest kitsaskohast sinu toode ta välja aitab või mida see tema elus veelgi paremaks muudab. Isiklikku kasu nähes tekib ka vajalik emotsioon, mille tõukel klient otsuse teeb.

 

Kaarel Talvoja on teksti- ja tõlkebüroo Eiffel strateeg.

Autor: Kaarel Talvoja Eiffeli strateeg

Jaga lugu:
Seotud lood
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt