bestsales .ee • 8. september 2016
Jaga lugu:

Sami Seppänen: Iga inimene on oluline ja täidab ettevõttes kindlat rolli

Elisa Eesti juht Sami Seppänen
Elisa Eesti juht Sami Seppänen  Foto: Raul Mee

"Iga inimene on oluline ja täidab ettevõttes kindlat rolli. Ideaalis on igaüks parim tegema just seda tööd, mida ta teeb," ütles Elisa Eesti juht Sami Seppänen vastuseks küsimusele: "Kas sinu ettevõttes on tippmüüja tippjuhiga samavääriline?"

Elisa Eesti juht Sami Seppänen osaleb 27. septembril toimuval Müügijuhtimise aastakonverentsil "Müügi X" tippjuhtide debatis, väideldes Scoro juhi Fred Kriegeriga tippjuhtimisega seonduvatel teemadel.

Keskendun sellele, mis tegelikult määrab töötaja väärtuse organisatsioonis. Sest juba selline küsimuse püstitus, justkui võiksid tippjuht ja tippmüüja olla väärtuslikumad kui teised ettevõtte töötajad, on minu arvates vildakas. Peaaegu sama vildakas kui iganenud loosung: ettevõte juht peab olema ettevõte parim müügimees. Iga inimene on oluline ja täidab ettevõttes kindlat rolli. Ideaalis on igaüks parim tegema just seda tööd, mida ta teeb. Kui seda tööd teeks mõni teine, siis oleks tulemus oluliselt kehvem. Seejuures ei saa palga taset kasutada inimese nn väärtuse määramisel. Palgataseme paneb paika tööjõuturg. Turg määrab selle, millisesse vahemikku jääb ühe või teise ametikoha või siis konkreetsetest oskustest ja teadmistest koosneva tervikliku töökoha palk. .

Iga töötaja on ettevõttele vajalik ning eriti väärtuslik on ta juhul, kui suudab oma töökohal luua väärtust oma “kastist“ väljapoole. Kõige suurem väärtus organisatsioonile pole ainult regulaarses tavatöös, vaid ka selles, kui palju inimene suudab aidata ettevõttel muutuda, nö avada teiste silmi ja parandada protsesse. Arvangi, et kõige väärtuslikum on just see inimene, kes suudab ettevõtet mõjutada ja tuua muutuseid teiste inimeste mõtlemisse ja tegevusenergiasse. Juhi roll on siinjuures iseäranis tähtis, sest tema ülesanne on välja tuua oma töötajate tugevused, inimesi inspireerida ja vaimustada. Aidata ettevõttel ja kaastöötajatel lahendada teemasid teistmoodi kui varem. Kui sa teed kogu aeg kõike vanamoodi, siis ei toimu arengut ja aegamööda kaob ettevõte pildilt. Üks ehedamaid ja muidugi ka maailma karmimaid näiteid on Nokia, mille puhul oli tegemist globaalse turuliidriga ja kes viie aastaga kadus pildilt.

Olen lugenud vormelisõitja Mika Häkkineni kohta, et teda pole kunagi peetud kõige kiiremaks sõitjaks. Kuid ta oskas aidata inseneridel luua vormelauto, mis just tema juhituna oli teistest kiirem. See sai valmida ainult sõitja ja inseneride ideaalses koostöös. Müügijuhi amet sarnaneb vormelijuhi omaga. Kui müügijuht ei oska aidata vormelit ehk toodet ja teenust jätkuvalt parandada ja müügitiimi inspireerida ja vaimustada, ei tule ka häid müügitulemusi.

Autor: Bestsales

Jaga lugu:
Seotud lood
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt