10. november 2016
Jaga lugu:

Elektroonilise esitluse 6 plussi

Karin Kiviste
Karin Kiviste  

Kujutage endale ette järgmist olukorda: teil on lepitud kokku kohtumine uue kliendi või potentsiaalse koostööpartneriga. Kohtute esimest korda inimesega, kellel pole õrna aimugi, kes te olete, mida suudaksite tema heaks teha ning milliseid kliente (ja mil moel) olete juba suutnud õnnelikuks teha...

Olukorda võib raskendada ka näiteks see, et suhtlete keeles mis pole kummagi osapoole jaoks emakeel. Te olete ladusa kõne hästi läbi töötanud ning isegi naljad välja mõeldud. Sellegipoolest on pärast kohtumist kuidagi tühi tunne, sest see, mida rääkisite, ei jõudnud sel moel kohale, mida olite ette kujutanud. Mõeldes tagasi kohtumisele, nendite, et esimesed 5 minutit kuulati teid innukalt ja isegi naljade peale naerdi, kuid pärast seda oli õhus tunda viisakat igavlemist...

Taoline olukord ei ole meelevaldselt konstrueeritud. Neid esineb rohkem, kui me arvatagi oskame. Sagedased on juhtumid, kus kohtumisele tullakse kas pooliku või vähese ettevalmistusega. Isegi kui ettevalmistus on piisav, pole alati selge ülesehitusega struktuuri, mis aitaks samm-sammult rääkida endast ja siduda jutt potentsiaalse kliendi huvidega. Sellises olukorras on heaks toeks esitlus, mis on kohandatud konkreetse kliendi huve silmas pidades.

Esitluste mainet viib alla mentaliteet, et need on ajast ja arust. Steve Jobs ei lubanud oma töötajatel kasutada elektroonilisi esitlusi, vaid lasi inimestel end sõnadega väljendada. Selline lähenemine võib toimida firma-siseselt, kus esitlused võivad inimeste-vahelised suhted liiga formaalseks muuta ja loovust pärssida. Kuid tulles tagasi kohtumise juurde, kus inimesed näevad ja kuulevad teineteist esimest korda, tasub meenutada, et teie eesmärgiks on huvi tekitamine ja teise poole vajadustest arusaamine. Seega on teie ülesanne teha end võimalikult arusaadavaks.

Uut informatsiooni vastu võttes kasutavad inimesed erinevaid kanaleid erinevates kombinatsioonides. Peamised infokanalid on audio, visuaalne ja kinesteetiline s.t mida me tunneme. Hästi üles ehitatud presentatsioon on justkui teie nähtamatu abiline. Sealt saab nii infot kui ka emotsioone loogilises järjekorras. Lisaks ei maksa unustada, et end ainult tutvustades võib osa infost n.ö tõlkes kaduma minna, kui kuulaja tähelepanu on mingil põhjusel häiritud (nt. ta ei kuule hästi, ei saa täpselt aru teie hääldusest, jääb eelmise lause üle mõtisklema jne).

Kokkuvõtteks võib öelda, et presentatsioon on tänapäeval endiselt parim abivahend, kuidas selgelt, löövalt ja lühidalt anda edasi informatsiooni oma erilisuse ning koostöö sobivuse kohta.

Plussid presentatsiooni kasutamisel:

Võimaldab edastada ja võtta vastu infot läbi erinevate kanalite ning meeleelunditeInformatsioon on hästi läbi mõeldud ja struktureeritudVõimalik luua positiivseid emotsioone läbi visuaalideVõimalik üllatadaAitab varjata väikest sisemist ebakindlust ja toetuda presentatsioonileMõjub professionaalselt

Winter Media Group pakub kommunikatsiooni- ja internetiteenuseid välisturgudel tegutsevatele ettevõtetele.

Autor: Karin Kiviste, Winter Media Groupi tegevjuht

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt