6. november 2017
Jaga lugu:

20 uut müügikompetentsi kolmandal millenniumil

Müügi põhitõed ja 32 baaskompetentsi ei kao kuhugile, vaid pigem tulevad veelgi säravamalt esile, kirjutab oma blogis koolitusfirma Mercuri International Eesti CEO ja juhtiv partner, seeniorkonsultant ning koolitaja Kaido Vestberg.

Tehnoloogia teeb võimalikuks mitteoluliste tegevuste automatiseerimise. Müügiinimesed saavad ja ka peavad enam keskenduma eelkõige vaid müümisele, mitte asendustegevustele.

Samas on tehnoloogia areng loonud ka võimaluse veelgi paremaks klientide mõjutamiseks. Müügiinimesed peavad ajaga kaasas käima ja omandama uuel millenniumil uusi kompetentse. 20 uut müügikompetentsi teevad müügiinimese veelgi võimekamaks ja efektiivsemaks oma töös. Toome ära allpool need uued 20 kompetentsi ja siis tuletame meelde 32 endiselt kehtivad ja vajalikud baaskompetentsid.

Uus millennium on lisanud uued 20 oskust, mis on vajalikud tänapäeva müügitöös. Need oskused on vajalikud erinevatel müügiprotsessi etappidel. Toodud pilt osutab allpool toodud müügioskuste mõju kohta müügiprotsessis:

Interneti abil uute väljavaadete tuvastamine ja eesmärgistamineSotsiaalmüük uute klientide võitmiseksTasuta jagamise oskuslik kasutamine liidide saamiseksMüügitunneli efektiivne kasutamineMüügiprotsessi sidumine ostuteekonna ja 3 ostuajendigaInterneti kasutamine kontakti ettevalmistamiseksSotsiaalmeedia kasutamine kliendiga kontakti hoidmiseksOstusituatsiooni diagnoosimineUute vahendite ja meetodite kasutamine müügisituatsiooni avastamiseks3D argumenteerimine Lugude kasutamine mõjutamiseksEsitlused üks-ühele ja suuremale auditooriumileTahvelarvuti kasutamine üks-ühele kohtumiselVeebikoosolekute kasutamine lahenduse ja pakkumise esitlemiseks, projekti jälgimiseksKonkureeriv müükArvutis või tahvlis lugemiseks pakkumise tegemineUute vastuväidete käsitlemineVirtuaalvahendite kasutamineLojaalsuse loomine läbi sotsiaalmeediaErinevate müügimudelite kasutamine

Ülaltoodud on nn 3. millenniumi müügioskused. Samas on ja jäävad ka tulevikus kehtima allpool toodud 32 müügi baaskompetentsi:

StruktuurMüümine : PanustamineKontakti loomineKliendi tundmineEttevalmistus Vajaduste kaardistamine  Peidetud vajaduste kaardistamineVajaduste – soovide – eesmärkide mõistmineKaardistamise tehnikad  ÜmbersõnastaminePersonaalsus Kohtumise juhtimineUsalduse loomineVajaduse müükLahenduse müükVäärtuspõhine müükArgumenteerimineOmadustele tugineva kasu tõestaminePakilisuse müükKonkureeriv müükVastuseisu ületamineVastuväidete käsitlemineHinna käsitlemine3 viimast vastuväidetHinna müümineLäbirääkimisoskused  Ostja taktika juhtimineTingimise vältimineKonkurentsi vähendamineTõendamiskohustuse ümberpööramineOtsusele suunamineLojaalsuse ehitamine

Seega, kolmanda millenniumi müügis hakkama saamiseks tuleb aegumatuid müügioskuseid täiendada uute müügikompetentsidega.

Kaido Vestberg on koolitusfirma Mercuri International Eesti CEO ja juhtiv partner, seeniorkonsultant ja koolitaja, ülalolev artikkel pärineb tema blogist.

Autor: Kaido Vestberg

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt