Keit Ausner • 23. märts 2018
Jaga lugu:

Kuidas müüa huvitavalt ja meeldejäävalt?

Analüüsi oma müügikõnesid!
Analüüsi oma müügikõnesid!  Foto: erakogu

Millal Sulle viimati meeldejäävalt müüdi? Enamik inimesi on kogenud hallivõitu müügikõnesid stiilis „meil on siin selline väga hea toode, praegu on soodushind, kas on huvi“.

Tõenäoliselt otsib iga müügiinimene vastust küsimusele, kuidas müüa huvitavalt ja muidugi tulemuslikult. Telefonimüügile ei saa läheneda teoreetiliselt laua taga õppides. Kõige efektiivsem meetod õppimisel või müügiinimese arendamisel on telefonikõnede analüüs. Miks? Praktiline kõnede kuulamine võimaldab anda tagasisidet sellisel kujul, et müügiinimene saab väga konkreetsed tegevused, millele järgmistes kõnedes keskenduda. Nii nagu me ei märka iseenda parasiitsõnu, ei kuule me ka ise oma kõnes halbu müügisõnu või kehva lauseehitust. Igal inimesel on olemas kindlad mustrid, piisab juba 3-4 kõne kuulamisest, et saada aru, millised on selle inimese kitsaskohad ja millistest vastuargumentidest ta mööda minna ei oska.

Sageli jääb küsimata kõige olulisem – mida klient tahab! See on klassikaline viga, kus peale esmast kontakti minnakse kohe tooteesitlusse, tegelikult tuleks minna kontakti loomisega põhjalikumaks ja selgitada ennekõike kliendi vajadused. Müügikõne ajal keskendutakse rohkem iseenda sõnumile, et see võimalikult korrektselt edasi anda, ja kliendi kuulamine jääb tagaplaanile. Õnneks on kliendi vajaduste selgitamine ja sõnumi kiire analüüsimine oskused, mida on võimalik kõnede kuulamise käigus väga edukalt arendada. Kui õpitakse kõnesid analüüsima, osatakse paremini tabada ka neid hetki, millal kliendi huvi hakkab kaduma - ka sellest olukorrast on võimalik võitjana välja tulla.

Oled oodatud telefonikõnede analüüsi praktikumi!
Oled oodatud telefonikõnede analüüsi praktikumi!  Foto: Liis Lehtmets, Äripäeva Akadeemia projektijuht

Mihkel Reinsalu korraldab juba mitmendat aastat Äripäeva Akadeemias koolitust „Telefonikõnede analüüsi praktikum“. Tegemist on praktikumiga, mille käigus analüüsitakse ühiselt reaalselt toimunud müügikõnesid ja õpitakse, kuidas müügiprotsessis erinevatele olukordadele kiiresti reageerida ning märgata ostusignaale.

Koolituse kohta leiad rohkem infot SIIT

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt