bestsales .ee • 4. aprill 2018
Jaga lugu:

Ekke Lainsalu näide, kuidas ärilõunal alati diil kätte saada

Ekke Lainslau
Ekke Lainslau  Foto: erakogu

Müügikoolitaja Ekke Lainsalu hindab ärilõunad kindlasti paremaks variandiks, kui lihtsad müügikohtumised, kuid ka siin annab veel vinti peale keerata.

Miks kutsutakse kliente näiteks ärilõunatele? Selleks, et viia neid tavapärasest keskkonnast välja. Lisaks on söömine nauding, mis tekitab meis positiivseid emotsioone ning vallandab ajus erinevaid mõnuhormoone nagu endorfiin, oksütotsiinid ja dopamiin. Söömine muudab kliendi seisundit. Kuna seisund ja emotsioon on teine kui kontoris ning klient on rutiinist väljas, on kokkulepete saavutamine palju lihtsam.

Ärilõunad aitavad klientide seisundit muuta. Kui su tööspetsiifika võimaldab, kasuta neid oma müügis võimalikult palju. Armastus käib ikka kõhu kaudu.

Üks klient hakkas peale mu koolitust tegema sellist nalja, et kutsus enda kliente samuti ärilõunale. Kui lauas pisut juttu räägitud, tuli ettekandja, kes ulatas mõlemale menüü. Tegelasel oli ettekandjaga kokku lepitud. Kui klient talle ulatatud menüü avas, oli selle vahel talle koostatud pakkumine. Mitte ühtegi klienti ei jätnud see külmaks, paljud hakkasid selle peale lõbusalt naerma ja ärilõuna lõppes meeleolukalt.

Kas tundub äraostmisena? No kuule – ärilõuna iseenesest on juba osa ärist, nimetuski ju viitab sellele. Ja isegi kui see tundub sulle pisut lameda äraostmiskatsena, siis selle müügimehe praktika seda küll ei kinnita. Ta on teinud selliseid menüü-pakkumisi kümneid ja enamus on tema sõnul lõppenud diiliga – klientidele lihtsalt meeldib selline lähenemine.

Ma ütlesin talle, et ta võiks seda lähenemist veel täiendada. Las pakkumine tuleb koos menüüga ja teenuse hind koos arvega.

Ma tahan, et sa muutuksid loovaks ja hakkaksid tegema asju, mida sa varem ei ole teinud. Ma usun, et sa saad aru, kuidas luua selliste vaimukate tegevuste ja potentsiaalse kliendisuhte vahel müüvaid seoseid. Selge see, et keegi ei osta ainult seetõttu, et viisid ta sööma, ent kui su müügiprotsess on üles ehitatud uuel viisil, mille elementideks on üllatus, huumor, huvi tekitamine, siis on tehingu saamise tõenäosus palju suurem.

Loe Ekke Lainsalu müügiblogi http://www.myygiproff.ee

 

Autor: bestsales.ee

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt