Jaga lugu:

Vaata, kes tegi parima müügikõne

Telefonimüügi ekspert Mihkel Reinsalu  Foto: Äripäev

Esitasime telefonimüügi koolitajale Mihkel Reinsalule väljakutse tuua näide parimast müügikõnest, mis talle on tehtud. Loo lõpust saad teada, kellest käib jutt.

Too palun näide müügikõnedest, mis ka Sind, kui telefonimüügi eksperti, positiivselt üllatas. Miks?

Vastab Mihkel Reinsalu: Mulle helistatakse ja püütakse midagi müüa miskipärast harva. Ma ei tea, kas mu number on mu koolitaja ameti tõttu osades telefonimüügiga tegelevates ettevõtetes punases nimekirjas, kuid enamasti saan müügikõnesid kas mobiilifirmadelt või siis energiamüügiga tegelevatelt firmadelt. Viimasest valdkonnast tuleb mulle meelde ka üks hea müügikõne, mis küll tehinguga ei lõppenud, kuid seda mitte telefonimüüja kehva töö tõttu.

Mis mulle siis meeldis? Eelkõige viis ja maneer, kuidas minuga suheldi. Kõne algusest peale me pigem vestlesime energiapakkumise teenuse vahetamisest, mitte ei tulnud müüja poolt selgeks õpitud teksti. Hääl, tempo ja arusaadavus, mida müüja räägib oli väga hea. Kui jääd inimeste siiralt kuulama, siis on juba mu jaoks tegemist meeldiva telefonimüügiga. Piisavalt oli ruumi ka minu mõtete ära kuulamisel ning müüja ei üritanud teha ristküsitlust. Mulle kindlasti ei meeldiks müügivestlus, kui müüja küsimuste küsimise oskus on nõrk ning toimub nn ülekuulamine. Arvatavasti ma hoopis muutuksin passiivseks ja ei avaks ennast sellisel juhul. Seekord oli siis kõik tasakaalus. Kuna minu aeg oli piiratud, siis leppimise kokku, mis saab edasi ja kuidas ma saaksin tutvuda pakkumisega. Seegi osa müügikõnest tehti piisava paidlikkusega ning jõuti minuga kokkuleppeni, millal ma pakkumise üle vaatan ja millal mulle tagasi helistatakse. Peale kõne lõppu olin suhteliselt kindel, et vahetan energiamüügifirmat ja siis tuli see aga....

Mihkel Reinsalu teeb Äripäeva Müügikonverentsil 25.mail telefonimüügi praktikumi, kus ta muuhulgas toob välja ka eredamad näited Parim Müügitiim 2018 konkursi telefonimüügi voorust. Vaata Müügikonverents 2018 programmi SIIN

Selleks piduriks osutus pakkumine, mis saadeti. Esiteks oli see segane ja teiseks tekkis mitu küsimust, millele enam polnud võimalik saada vastuseid. Näiteks, kui kaua kehtib soodushind ja millised hinnad on siis edasi, kui soodusaeg läbi saab jms. Kui tuli korduskõne aeg, siis olin selleks ajaks kahjuks juba piisavalt maha jahtunud, et viitsida edasi tegeleda selle pakkumisega. 

Siit ka väike mõttetera ettevõtetele, et iga kord ei piisa ka väga heast müügikõnest tehingu sõlmimiseks, kogu kliendiga suhtlemise protsess peab olema väga hea.

Kindlasti tekkis nüüd huvi, et kes mulle helistas. Selle hea kõne tegi Eesti Energia telefonimüüja.

Autor: bestsales.ee

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee