10. mai 2018
Jaga lugu:

Paberi ja pliiatsi nipp, mida katsetada raske kliendiga

Kristel Linsi, Tele2 tippmüüja  Foto: erakogu

Kõik, kes on vähegi klientidega kokku puutunud, on tundnud end peale mõne kliendi lahkumist kergemalt hingamas, kirjutab Tele2 tippmüüja Kristel Linsi. Samas ütleb ta, et nn „raskeid“ kliente jääb järjest vähemaks.

Kristel Linsi esineb Müügikonverentsil 2018 praktikute sessioonis teemal "Kuidas leida igast olukorrast müügipotentsiaali..."

Olles juba pikalt klientidega töötanud, siis ei mõtle enam, et see või teine klient on raske, vaid on erinevad situatsioonid, mis nõuavad isemoodi lähenemist. Ei ole olemas sellist briljantset nippi, mis lahendaks võluväel kõik keerulisemad olukorrad.

Toon näiteks paberi ja pliiatsi nipi, mida on hea aeg ajalt kasutada ning nagu alati, kõigi puhul ei toimi, kuid vahel kulub väga ära.

Pretensioonikas ja häält tõstev klient (võib olla nii meiepoolne viga, kui rahulolematus mingi muu asjaga, mille puhul firmale ei saa tegelikult midagi ette heita), kes segab juba oma oleku ja kõvahäälsusega teiste klientide teenindamist ja nõuab tähelepanu. On selge, et lihtsalt verbaalsete selgitustega võib minna veel kaua või ei jõua sellega kuhugi. Siis tuleb mängu paber ja pliiats, mille teenindaja väga rahulikult ja kindlameelselt annab kliendile ja palub pretensiooni parema lahenduse leidmise huvides üles kirjutada. Üldiselt nipp töötab, klient ei karju enam ja hakkab nohisedes oma muret paberile kribama, võib ka juhtuda, et küsib veel vahele, et mida ma siia siis kirjutan, sel hetkel on teenindajal võimalus sõbralikult juhendada ja anda sellega ka märku, et on klienti kuulanud, tähele pannud ning soovib leida parimat lahendust. Mitut asja korraga teha on raske – mõelda, mida kirjutada, kirjutada ja samal ajal karjuda. Eriti hästi töötab see nipp siis, kui tegemist on teemaga, mis vajab edasi tegelemist ja lahenduse saamiseks peaks teenindaja nii ehk naa avalduse tegema ja selle edasi saatma.

Paberi ja pliiatsi nipp töötab veel nii mõne teisegi olukorra lahenduse juures, kus ehk lihtsalt sõnadest jääb väheks ja siis on hea paberil visuaalselt näidata - ise kasutame veel seda aeg ajalt ka arvete selgitamiseks.

Kõik, kes on vähegi klientidega kokku puutunud, on tundnud end peale mõne kliendi lahkumist kergemalt hingamas. Kogemuspagasi suurenedes ei pane seda enam tähele ega võta selliseid asju nii südamesse, kui rohelisena alustades.

Autor: Kristel Linsi, Tele2

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee