23. mai 2018
Jaga lugu:

Näited parimatest müügikirjadest

Milline on hea müügikiri?
Milline on hea müügikiri?  Foto: erakogu

Mis eristab väga head müügikirja keskpärasest? Minu arvates tuleb peamine erinevus sellest, kas ja kui täpselt kirjutaja oma lugejat teab ja tajub, kirjutab Kerge Sulg loovkirjutaja Marianne Liiv.

Marianne Liiv teeb müügikirjade kirjutamise praktikumi 25.mail toimuval Müügikonverentsil 2018. Registreeruda saad SIIN

Kellele kirjutad?

Parim Müügitiim 2018 konkursi II voorus kirjutasid võistlejad müügikirju. Individuaalselt II koha saavutanud IIZI Kindlustusmaakeri esindaja ei järgi ühtegi klassikalist müügikirja mudelit. Ei mingeid reklaamihõngulisi hüüdlauseid ega püüdlikku veenmist. On näha, et kirjutaja tajub ülihästi, et teisel pool arvutiekraani istub suurettevõtte juht. Ükski üleliigne sõna ega lause sellesse kirja jõudnud ei ole. Argumendid on naelapea pihta – usun, et maaklerkonkurss võimaldab Teie ettevõtete grupile säästa ca xxx eurot kindlustuse kogukulult aastas. Kirja autor teab, millistele nuppudele vajutada ja kuidas seda teha.

Lugeja maailma on vaja enne kirjutama hakkamist sisse elada. Mida paremini see õnnestub, seda täpsemalt saab leida müügiargumendid ning hääletooni, mis lugejat kõige enam kõnetab.

„Jah! Ma tahan seda!“

Q-Hausi müügikirja saades üllatas mu reaktsioon mind ennastki. „Selline maja! Kui lahe see oleks! Jah, just sellist maja ma tahaksin!“ Kirja autor kasutas peamist nippi, et lugeja teksti külge köita – ta lõi emotsiooni.

Eraisikule suunatud „külm kiri“ ehk esimene pöördumine võib olla reklaamilikum ja mängulisem. „Külm kiri“ ei tohi lugejat külmaks jätta.

Maja jääb kitsaks? Teeme suuremaks. Sünnib laps? Tellid ühe toa juurde. Tahad sauna? Palun, see on üks kraanatõste. Tahad suurt tuba laiemaks? See on päeva töö. Teist korrust? Miks mitte. Ukse kohale varikatust? Kohe. Garaaži? Jah. Rõdu? Lahe idee. Kuuri? Palun. Tee mida soovid.

Kokkuvõttes algab kõik sihtgrupist. Ei ole olemas müügikirja mudelit, mis alati töötaks. Edu toob võime mõista oma kliendi maailma, kirjutada kliendist lähtuvalt ning lugeda kirja oma kliendi silmadega.

Parim Müügitiim 2018 II vooru TOP3 individuaalses arvestuses

I koht Erki Lepp, Q-Haus Baltic

II koht Kaido Konsap, IIZI Kindlustusmaakler III tiim

III koht läks jagamisele: Heini Saar, IIZI Kindlustusmaakler I tiim ja Ain Niineste, IIZ Kindlustusmaakler II tiim

Parim Müügitiim 2018 II vooru TOP3 võistkondlikus arvestuses:

I koht IIZI KINDLUSTUSMAAKLER I võistkond  

HELEN EVERTEEVA ARNOVERHEINI SAAR

II koht Q-HAUS BALTIC     

MARI-ANN REBANEAIRON VOOLAIDERKI LEPP

III koht TV PLAY BALTICS     

RAGNAR BAUMANNJOHANNES VÕHMAJANEK PIIRISILD

 

Autor: Marianne Liiv, Kerge Sulg OÜ

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt