Hando Sinisalu • 23. oktoober 2018
Jaga lugu:

Mida kliendi kohta tasub uurida enne müügipakkumise tegemist?

Ei sobi otse küsida, et mida sa soovid, kuid küsimata jätmine võib olla veel hullem.  Foto: erakogu

Müügipakkumine on nagu kallimale sünnipäevakingi tegemine, ütleb Hollandi digiturunduse ekspert Jordie van Rijn. Ei sobi otse küsida, et mida sa soovid.

Nutikas andmekasutus on möödapääsmatu, et konkurentsis püsida. Andmed on raha.

Mida rohkem on andmeid kliendi kohta, seda suurem on potentsiaalne lisandväärtus nii kliendile kui ettevõttele. Seda seetõttu, et kliendiandmete kasutamine suurendab  ostupotentsiaali ning iga müügitehingu väärtuse kasvu. Ka kliendikogemus muutub tõeliselt rikkalikumaks läbi andmekasutuse.

Oletame, et sul on vaja osta sünnipäevakink oma kallimale. Muidugi võib ju otse küsida, mida sünnipäevaks soovitakse, kuid enamasti siiski seda ei tehta ning soovitakse üllatust teha.

Oleks tore kui kliendiprofiilid oleksid täielikumad, kuid kõike ei saa ju küsida. Ühtlasi pole kõik kliendid sugugi valmis oma informatsiooni jagama.  Käitumisandmed võimaldavad seda osaliselt kompenseerida, pakkudes kõikvõimalikke signaale ja vihjeid, mida on võimalik andmebaasis andmeteks ümber konverteerida. Näiteks kodune aadress võib anda indikatsiooni sissetulekust, vanusest ning võimalikust huvist toodete suhtes, mida müüakse.

Andmeid tuleb küsida targalt. Ikea näiteks küsib teatud olulisi küsimusi juba e-poodi registreerumisel. Nendel küsimustel on otsene seos toodetega, mida pakutakse. Mõned küsimused on tundlikumad, näiteks kui suur on pere sissetulek, kuid need pole üldjuhul kohustuslikud.

Ikea näitel võiks lühiajaliste andmete kogumiseks olla järgmised küsimused:

Kas olete hiljuti kolinud?On teil plaanis abielluda?On teil plaanis oma kööki uuendada?

Keskmise ja pikaelueaga andmete saamiseks võiks küsimuste hulgas olla:

Kas omate või üürite kodu?Kas teil on lapsi?

Rohkem näiteid, mida kliendi kohta uurida ning kuidas käitumisandmed ja kaudne info müügi heaks tööle panna, leiad SIIT

Jordie annab 20. novembril Tallinnas toimuval seminaril "Sihtimine ja segmenteerimine turunduses" nõu, kuidas võtta oma kliendiandmetest maksimum.  Tule osalema, registreeri end hiljemalt 6. novembril soodushinnaga: Sihtimine ja segmenteerimine turunduses

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee