31. jaanuar 2019
Jaga lugu:

Müügipraktik: ei parandata toodet, minnakse „parandama“ müügiinimesi

Eesti müügitasemele ei saa panna hindeks 5. Telia Tallinna piirkonna müügijuht Rait Videvik toob välja kolm mõtet, miks see nii on ja rõhutab, et soov parandada müügiinimesi võib olla vale „ravi“.

Rait Videvik, Telia Tallinna piirkonna müügijuht
Rait Videvik, Telia Tallinna piirkonna müügijuht  

Müügikoolitus inimese arendamiseks on tavaline tegevus, mida ettevõtted kasutavad, et parandada müügitulemusi ja kõik meist on vähemalt ühel osalenud või see kindlasti veel juhtub. Kuid vahel võib see olla vale ravi. Miks?

1. Õpetatakse liiga palju tehnilisi võtteid nagu Always Be Closing või muu sarnane, mis paljuski keskendub ettevõtte/müügiinimese kasule:

•Kuidas kliendile “ära teha”

•Kuidas teenida rohkem raha/tulu

Enne, kui lähed müügis “tehniliseks” on vaja parandada müüjate ja tihti ka ettevõtte mõttemaailma müügist, mis on super lihtne: MÜÜK ON KLIENDI AITAMINE, LÄBI INFO JAGAMISE. Kui klient ei ole esimene siis on tulemused tihti lühiajalised ja oluliselt kannatab kliendirahulolu ja korduv ostude arv.

2. Ei tehta tegevusplaani ega seata eesmärke peale koolitust:

•Kuidas õpitut rakendatakse 1 aasta jooksul?

•Kuidas koolituse kasu mõõdetakse?

Kui sinu vastutada on meeskonna müügitulemused siis ära kunagi saada tiimi üksi koolitusele, sest siis sa lihtsalt ei tea, mida õpetati ja sa ei oska teha plaane ega jälgida, kas õpitut rakendatakse.

3. Ei taheta või ei osata parandada toote/teenuse omadusi ja minnakse parandama inimesi ehk vale “ravi”:

•Mis kasu on sinu tootest/teenusest kliendile?

•Kas hind ja pakutav väärtus vastab turu ja kliendi nõudmistele?

•Kuidas toode/teenus eristub konkurentidest?

Et aru saada, kas mure on tootes/teenuses, siis soovitan teha ajurünnak müügimeeskonnaga, et kirjeldada müügiargumente ja panna need kliendi kasu keelde (ole kriitiline). Kui toode/teenus korras, võid hakata planeerima koolitust.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt