Best Sales • 12 veebruar 2019
Jaga lugu:

Suur uuring: Kas sotsiaalmeedia toimib müügis?

Sotsiaalmeedia ekspert Brit Mesipuu ei ole veendunud, et iga ettevõte ja müügiinimene peaks sotsiaalmeedias konto looma. Räägi kaasa suures uuringus!

Brit Mesipuu on ettevõtte Milos reklaami sisulooja ja sotsiaalmeedia konsultant  

Oskad pakkuda mingi valemi, millise tegevusvaldkonna või kauba/teenuse pakkujad peaksid kindlasti investeerima aega sotsiaalmeediasse ja millisel juhul on otstarbekas otsida teisi võimalusi?

Vastab Brit Mesipuu firmast Milos: Paljud, eriti väiksemad ja/või alustavad ettevõtted on veendunud, et esimene asi, mis ettevõtlusega alustades teha tuleb, on sotsiaalmeediakonto loomine. Päris nii see minu arvates olema aga ei peaks. Mõelgem kas või sellele, kui palju edukaid ettevõtteid oli enne internetti ja Facebooki.

Osale Eesti ettevõtete sotsiaalmeedia kasutust käsitlevas uuringus! Vasta küsimustele SIIN ja võida väärikaid auhindu. Uuringu tulemused on kättesaadavad kõigile vastanutele ja aitavad sul edaspidi paremaid otsuseid langetada.

Sotsiaalmeedia on lihtsalt üks „tasuta“ turunduse võimalus ja osa tänapäeva turundusmiksist.

Miks „tasuta“ jutumärkides? Aga selle pärast, et isegi siis, kui sa ei osta tasulist reklaami neisse kanalitesse, pead sa investeerima sinna aega. Jah, just see sama väärtuslik aeg, mis võiks muidu kuluda näiteks oma toote või teenuse täiustamisele või turundamisele mõnes muus väljundis. Tihtipeale unustatakse aga see ajafaktor ära.

Kui võtta aga valdkondade põhiselt, et millised peaksid kindlasti olema sotsiaalmeedias, millised aga kaarega eemale hoidma, siis sellist jaotust minu arvates teha ei ole võimalik. Ükski tegevusala ei ole nii igav, et seda ei saaks huvitavalt ja sisukalt sotsiaalmeedias esitada. On lihtsalt pisut kergemaid (toitlustus, vaba aeg jms) ettevõtmisi, kus sisu on ehk veidi hõlpsam luua, kui veidi keerukamatel aladel.

Kas sa näed võimalust, et sotisaalmeedia nn "liiklus" muutub nii tihedaks, et see hakkab võimalustele vastu töötama? On see ehk juba täna nii, et mingigi tähelepanu saamine eeldab erilist andekust? 1000 panustavad aega ja raha ning vaid üks suudab sellest tulu kätte saada?

Konkurents inimeste tähelepanu pärast on meeletu. Neist lõpututest algoritmide rägastikust tõuseb püünele vaid hästi planeeritud ja märkimisväärne sisu. Niisama kivide vette loopimine, et näha, mis virvendust see esile võiks kutsuda, pole just kõige mõistlikum strateegia. Sellise taktika korral soovitaksin üldse oma aega millegi mõistlikuma peale kulutada.

Üks viga, mida tihtipeale märgata võib kanalite üleselt, on see, et üritatakse meeldida paljudele mitte õigetele. Tüüpilisemad näited on siin kõikvõimalikud iPhone jms mängud. Soov on saada suur mass ja jälgijate hulk, teadmata siis, mis nendega pärast peale hakata. Rääkimata sellest, et sedasi teed endale hoopis algoritmide loogikat silmas pidades karuteene. Lõpuks ei näe su postitusi ka need, kes sellest reaalselt huvi tunda võiks.

Kui FB oli üleeilne ja Instagram oli eilne väljakutse, siis milline võiks olla homne?

Ükskõik, millise platvormi sa endale kõige tähtsamaks sead, ole seal kohal ja täie pühendumisega. Lihtsalt igas sotsiaalmeedia kanalis kohal olek kohaloleku pärast on väga vähe efektiivne. Tee ühte kanalit ja korralikult. Kui oled selle käima saanud, ja leiad, et aega hakkab üle jääma, pista oma jalg mõne teise platvormi ukse vahelt sisse.

Kui mõelda eri sotsiaalmeedia keskkondadele, siis peamiseks kanaliks arvan siiski ka sel aastal ettevõtetel olevat Facebooki. Seal keskkonnas on lihtsam leida endale jälgijaid, eriti alustavatel ettevõtetel. Instagram nõuab veidi rohkem planeerimist. Kui Facebookis võid juhuslikult nö. võõraste seinale jõuda läbi jagamiste ja like’imiste, siis Instagramis on pea ainsaks mooduseks strateegiline lähenemine #hashtage kasutades. Samas on aga näha, et aina enam otsitakse muid keskkondi, olgu selleks siis Instagram või suisa YouTube. Sellesse viimasesse soovitaksin ka ma ise rohkem panustada. Eestikeelset sisu on seal lihtsalt nii vähe, et hästi läbimõeldud kanaliga võiks märgatavus olla täitsa hea.

Seega, enne kui hakkad kulutama tunde, et luua oma ettevõte kontod Facebookis, Instagramis, Pinterestis jne, tee veidi taustauuringut. Selgita välja, kus sinu sihtrühm võiks liikuda (või kas üldse asub sotsiaalmeedias) ja keskendu sellele platvormile. Kaalu hoolikalt läbi, milline on sinu sõnum, mida sa levitada tahad ja kuidas seda kõige paremini esitada.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee