bestsales .ee • 13 veebruar 2019
Jaga lugu:

Väiketootja: „Ikka pudelid mullikilesse ja teele“

Täna oli Äripäeva raadio hommikuprogrammis külas Peeter Keek Põhjala pruulikojast. Jutt käis sellest, kuidas väike pruulikoda välisturgudel tegutseb. Praegu ekspordib Põhjala oma tooteid 35 riiki ja ekspordiks läheb 70% nende toodangust.

Peeter Keek Põhjala pruulikojast  

Küsimusele, kas nii paljudel turgudel tegutsedes fookus ära ei kao vastas Keek, et tegelikult on fookus umbes 10-15 riigil, kuhu ostetakse nende tooteid igakuiselt. Samavõrd on neid, kuhu õlu läheb teele umbes kolme kuu tagant. „Meie tuntuse kasvuga on hakanud ühendust võtma ka eksootilisemate riikide esindajad, näiteks Lõuna-Korea.“ Keeki sõnul on käsitööõlled üle maailma järjest populaarsemad. „Inglismaa käsitöö blogija käis näiteks hiljuti Põhja-Koreas. See kõlab päris uskumatult.“

Põhjala käsitööõlled jõuavad üle maailma tarbijani eelkõige spetsiaalpoodide kaudu. „Me müüme uhkusega Eesti toodet, paneme ka erinevates keeleruumides inimesi neid nimesid hääldama,“ lisas Keek.

Täispikka intervjuud Peeter Keekiga Põhjala pruulikojast kuula Äripäeva Raadio tänasest hommikuprogrammist

Nende ekspordi eduloo alguses tuli ise palju tööd teha. „Ikka pudelid mullikilesse ja teele. Palju oli reisimist. Kui tuntus kasvas, siis hakati juba ka küsima. Ära pole kellelegi öelnud.“

Täna läheb Põhjala Pruulikoja toodetest Eestist välja umbes 70%. „Me ise tahame saada seda protsenti vastupidiseks, tahaks kasvada Eestis. Me oleme jõudnud inimesteni, kellel oli huvi ja avatus olemas. Nüüd on aeg pakkuda kesktee õllesid,“ viitas Keek.

Küsimusele, kas kästööõllede turul võiks toimuda lähiajal ühinemisi vastas Keek: „Seda ma väga ei usu. Ühinetakse siis, kui mõttemaailmad väga klapivad. Selliseid ülevõtmisi ei usu. Meie turg on selleks veel liiga noor, et arvata, milline kaubamärk on nii tugev, et rääkida Ülevõtmise huvist. Seda, et Eesti suurtootja hakkaks ostma väiketootjaid, seda ei usu.“

Milline on ootuspärane kasv lähiaastatel ja kust te töötajaid leiate?

„Et tervislikult edasi areneda, siis 25-30% tuleb järgneval paaril aastal kasvada. Me oleme väga rahvusvaheline ettevõte. Töötajaid ja praktikante on paljudest erinevatest riikidest. Ingliskeel on meil töökeel, selline see uus avatud maailm on.“

Põhjala ekspordib 70% oma toodangust enam kui 30 välisturule. Eesti kõrval müüakse kõige enam Põhjala õlut Soomes, Prantsusmaal, Hollandis, Hiinas ja Itaalias. Samuti on kasvavateks turgudeks Lõuna-Korea, ja USA, millest viimane on õllemaailmas kõige olulisemaks turuks.

Põhjala Pruulikoda asutati 2011. aastal nelja Eesti õllesõbra ja kodupruulija poolt. Ettevõtte käive 2018. aastal oli ca 2,3 miljonit eurot, seal töötas 15 inimest. Aastavahetuse eel kolis Põhjala oma õllepruulimise Noblessneri sadamalinnakusse, kus lisaks Põhjamaade moodsaimale tootmisele asub ka Eesti suurima käsitööõllede valikuga õllerestoran Põhjala Tap Room. Kokku investeeris Põhjala pruulikoja ja õllerestorani rajamisse üle viie miljoni euro. Renoveeritud kompleksis on ca 3000 ruutmeetri pinda ning pruulikojas ja restoranis saab tööd 35 inimest.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee