Maarit Eerme • 18 veebruar 2019

Maxima Eesti: Rakendasime pigem enesekaitset ja -õigustust, nüüd see muutub

Maxima on pööramas uut lehekülge klientidega suhtlemisel, siiani rakendati pigem enesekaitset või -õigustust, rääkis intervjuus Maxima Eesti tegevjuht Marko Põder.

Maxima Eesti tegevjuht Marko Põder  

Mida olete ettevõttes muutnud, et teeninduse mainet parandada?

Maxima Eesti tegevjuht Marko Põder: Teenindus on peegel, kuidas ettevõttes asjad toimivad, milline on juhtimiskultuur, kommunikatsioon ning kui suuresti väärtustatakse kliendisuhet. Möönan, meil on siin veel arenguruumi.

Me juba oleme hakanud keeleõppele tunduvalt rohkem tähelepanu pöörama ning kommunikeerisime seda suurelt ka ettevõtte sees oma inimestele. Üldine keeleõppe propageerimine Eesti avalikkuses on tõstnud ka meie inimeste motivatsiooni täiendavalt keelt õppida. Me igal juhul jätkame selle väärtustamist ja toetame selle esiletoomist ka Töötukassa programmi poolt. Kaubandusmaastikul on kliendile oluline, et talle vastatakse sõbralikult ja viisakalt ning tere ja head aega peaks oskama öelda igaüks, kes meil töötab.

Teine muutus on ettevõtte üldises sisemises suhtlusstiilis. Ma näen, et oleme pööramas uut lehekülge, kus proovime keskenduda usaldusväärsele ja ausale suhtlemisele. Kuulame kliendi ära ja proovime talle pakkuda lahendusi. Tõsi on, et seni ei ole see just kõige tähtsam prioriteet olnud, sageli rakendasime pigem enesekaitset või -õigustust.

Ma olen kindel, et oluline on ausalt välja öelda, mis ei ole kõige paremini. Julgen tunnistada, et kliendi murede mitte lahendamine ja asjade õhku jätmine on kõige suurem väljakutse ja vajab suuremat fookust.

Kuidas te täna oma sihtgruppi ehk kliente eristuvalt kirjeldate? Kellele suunate oma fookuse 5 aasta perspektiivis?

Kliente vaadatakse täna elustiili järgi. Tänase päevani on Maxima fokuseerinud hinnaliidri strateegiaga esmajärjekorras hinnatundlikule ja säästvat ostukorvi armastavale kliendile. See on meile jätkuvalt oluline ja see fookus jääb, kuna näeme, et klient seda vajab – kulutused toidule ja esmatarbekaubale on Eesti inimesele jätkuvalt väga suure osakaaluga.

Me soovime senisest rohkem kõnetada peresid, kes hindavad rohkem uuema aja trende ja toidukultuuri. Näeme, et valmistoidu osakaal suureneb tulevikus märkimisväärselt, kuna üldine elustiil liigub sinna, kus inimene tahab valmislahendusi. Seetõttu peame pakkuma ostjale just kiiresti kättesaadavaid, häid ja maitsvaid tooteid.

Samavõrra on meie jaoks olulised kodus kokkamist hindavad kliendid. See nõuab pidevat pilku meie pakutaval sortimendil ja tarbijatrendidel, et olla kooskõlas nende klientide vajadustega.

Loe täispikka intervjuud Maxima Eesti juhiga kaubandus.ee veebist SIIT

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884