Best Sales • 8 märts 2019

Suur uuring: vaata palju raha ja aega ettevõtted sotsiaalmeediasse panustavad

Turundusfirma Milos poolt veebruaris 2019 läbi viidud uuringust selgus, et Eesti ettevõtted investeerivad sotsiaalmeedias turundusele ja müügitoele 100-300 eurot kuus, ning aega 2 tundi nädalas.

Brit Mesipuu, Milos  

Üle poolte vastajatest (68,6%) ütles, et nende ettevõttes puudub spetsiaalselt turundusega tegelev inimene. Kolmveerand vastanutest (75,3%) ütlesid, et panevad oma reklaamid sotsiaalmeediasse üles ise. 6% tellivad väljast ja 18,8%-l oli see kombineeritud ehk siis kord ise, kord tellivad teenusena.

Nendest, kes teevad oma sotisaalmeedia tegevusi ise vastasid ligi pooled (49,3%), et saavad oma sotsiaalmeedia postituste üles panekuga hakkama kõigest kuni 2 tunniga. Ligi veerandil (25,9%) kulub selleks aga 2-5 tundi nädalas. Kolmandal kohal (14,8%) oli vahemik 5-7 tundi nädalas. Rohkem, kui 10 tundi nädalas pühendavad oma sotsiaalmeedia postituste üles seadmisele 27 ehk 5,8% vastanutest.

Nendest, kes tellivad teenuse sisse, maksavad 67,4% ettevõtetest (128 vastust) sotsiaalmeedia kontode haldamise eest 100-300 eurot kuus. 17,9% (34 vastust) tasuvad selle töö eest 300-600 eurot. Rohkem, kui 2000 eurot kuus kulub väljast poolt teenusena tellitud töö peale aga 4-l ettevõttel ehk 2,1%-l vastanutest.

95,3% küsitlusele vastanud ettevõtetest kasutavad aktiivselt Facebooki. Aasta varem oli selleks näitajaks 91,9%. Nii, nagu möödunud aastal, oli ka sellel korral teisel kohal Instagram 54,6%-ga (2018. aastal 52,2%). Kolmanda koha saavutas YouTube 105 vastuse ehk 21,6%-ga (2018. aastal 23,6%).

Küsitlusele vastanud ettevõtetest 86,8% pidasid oma peamiseks sotsiaalmeedia kanaliks Facebooki. Möödunud aastal oli selleks numbriks 85%. Instagram oli enim kasutatavaks platvormiks 6,6%-l vastanutest. Võrreldes eelmise aasta 3,9%-ga on näha siin kasvutrendi.

Kui eelmisel aastal oli Instagrami tihe konkurent LinkedIn (3,6%), siis selle aastal oli LinkedIn peamiseks kanaliks vaid 1%-l vastanutest.

Peamine eesmärk sotsiaalmeedias kohalolekuks on toodete ja teenuste reklaam, 427 vastuse ehk 87,7%-ga (aasta varem 82,3%). Sellel järgneb oma ettevõtte uudiste levitamine 80,7%-ga. Eelmisel aastal oli teisel kohal aga 78,1%-ga brändi tuntuse kasvatamine. Sellel aastal jäi see eesmärk kolmandale kohale 71,3%-ga.

Sooduspakkumiste ja kampaaniate esitlemiseks kasutavad sotsiaalmeediat 44,8% vastanutest. 32,4% hoiavad sotsiaalmeedia abil silma peal ka oma konkurentidel ja nende tegemistel. Eelmisel aastal oli see märksa olulisem 41%-ga.

Samuti kogutakse nende kanalite kaudu klientidelt tagasisidet ja suheldakse B2B sektoris. Mainimist leidsid ka töökuulutuste ja blogi sisu jagamine, tudengite leidmine, klientidega suhte ja usalduse loomine ning soov olla „olemas“.

Jättes kõrvale sotsiaalmeedia, siis jätkuvalt kasutatakse müügitoeks kõige enam e-mail ja arvuliselt sel aastal 56,3%, eelmisel 55,5%. Teine koht kuulus internetireklaamidele – 48,6% eelmisel aastal, 44,8% sellel. Kolmandat kohta hoidsid ajalehed ja ajakirjad – 47,6% eelmisel aastal vs. 43,5% sellel aastal.

Suurima tõusja tiitel läheb blogile. Kui möödunud aastal vastas vaid üks ettevõte, et kasutab turundamiseks blogi siis sellel aastal oli siin vastajaid suisa 99 (21,4%) ja läks seega neljandale kohale.

Viiendal kohal olev influencerid / mõjuisikud nii öelda kanal ei olnud eelmise aasta vastusevariantide hulgas ja lahtise vastusena ka keegi seda kanalit ei pakkunud. Sellel aastal aga valis influencerid reklaamikanaliks 19,7% vastanutest ehk 91 ettevõtet.

Kokkuvõtteks:

Valdav osa (84,3%) ettevõtjaid haldavad oma sotsiaalmeediakanaleid ise. Sageli tehakse seda aga muude tööde kõrvalt ehk puudub spetsiaalselt sotsiaalmeedia turundaja töökoht.

Ligi pool vastajatest kulutavad sotsiaalmeedia kontodele kõigest kuni 2 tundi nädalas.

67,4% ettevõtetest maksavad sotsiaalmeedia kontode haldamise eest 100-300 eurot kuus.

95,3% ettevõtetest kasutavad aktiivselt Facebooki, järgneb Instagram 54,6%-ga, kolmandal kohal on YouTube 21,6%-ga.

Facebook on ka peamiselt kasutatav kanal (86,8%) ja ennustatakse seda ka järgmiseks aastaks esikohale.

Sotsiaalmeedias kohaloleku peamine eesmärk on oma toodete ja teenuste reklaam (87,7%). Sellel järgnevad oma ettevõtte uudiste levitamine 80,7% ja brändi tuntuse kasvatamine 71,3%-ga.

69,2% teevad sotsiaalmeedias tasulist reklaami.

Levinuim reklaamisumma on kuni 100 eurot aastas, kohe selle järel aga 100-500 eurot aastas.

Top 3 populaarsemat teist tüüpi reklaamikanalit e-mail (56,3%), internetireklaamid (44,8%) ning ajalehed ja ajakirjad (43,5%).

Küsitlusele vastajaid oli kokku 487.

Vaata täpsemat kokkuvõtet SIIT

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884