Raimo Ülavere • 14. märts 2019
Jaga lugu:

Unusta eesmärkide seadmine. Tee hoopis nii…

Tulemuse toob mitte ülihästi sõnastatud eesmärk, vaid keskendumine protsessile, viitab oma blogiloos coach Raimo Ülavere ja soovitab müügieesmärkide seadmise asemel teha hoopis nii...

Lugesin John Doerri raamatut “Measure What Matters”, mis ilmub aprillis ka eesti keeles. Ja see metoodika, ehkki tuntud kui üks eesmärgista mise viis, teeb just seda, mida vaja. Ehk keskendub tulemuse asemel protsessile. Kuidas siis?

Loogika on iseenesest ülilihtne ja koosneb vaid mõnest sammust:

1. Vali välja, millised 2-3 kõige olulisemat teemat, millega järgmise 3 kuu jooksul on vaja või millega tahad tegeleda. NB Teema/siht ei pea olema mõõdetav ehk ta EI OLE klassikalises mõttes eesmärk ehk soovitud tulemuse kirjeldus (mõõdetav, spetsiifiline, ajas määratletud jne).

Näide: “Suurendada võtmeklientide osakaalu müügis” või “Kasvatada võimekust hoida keskendumist ja ühtlast pingutust lõpuni”

2. Iga teema/sihi alla leia 3-5 konkreetset TEGEVUST, mille tegemisel sa sammu edasi astud, sihi suunas liigud. Ja need peavad olema mõõdetavad. Tegevused on väga konkreetsed: 3 korda nädalas teen seda või iga neljapäev teen seda.

Näide: Iga nädal 2 kohtumist võtmeklientidega/Võtmeklientidele eraldi teenuspaketi tegemine/Uue kliendihalduri värbamine

või siis

Kavatsuse ja võtmetegevuse kirja panemine enne iga võistlust/Keskendumisharjutus enne starti/Ootamatu pingutuse treenimine vähemalt 1x nädalas

3. Pane tegevustele mõõdikud. Lihtsaim mõõdik on n.ö linnuke ehk tehtud/tegemata. Ent võib ka näiteks skaala 0-1ni, nagu tehakse seda Google’is, kus 0=ei teinud üldse midagi ja 1=tegin kõik ära. Hindamisel on ehk ka mõistlik kasutada oma pead ja hinnata tegevust ka kvalitatiivselt – kui tegevus oli näiteks 3 kohtumist nädalas ja tegid need ära küll, ent 1 neist oli ikka suht-koht mõttetu, siis kvaliteedi arvelt saab hinnangut alandada.

4. Tee tegevusi. Tee tegevusi. Tee tegevusi. NB ÄRA VÕTA kergekäeliselt lauale teemasid, mis pole OKRis kirjeldatud. Fookuse hoidmine, teemade prioritiseerimine on ülioluline ja üks võtmetegur, et hea tulemuseni jõuda.

5. Enne järgmist kvartalit, perioodi, mõõda, analüüsi, tee järeldused ja pane uued temad lauale. Mõni võib ka samana jätkuda. Ikka kokku max 2-3 teemat korraga.

Raimo Ülavere uus koolitus "Kuidas saada müügiinimene tegema tipptulemust" toimub 17. aprillil. VAATA PROGRAMMI>>

Muidugi on siin veel nüansse kui läheme organisatsiooni ja meeskondade juurde, kuidas OKRid panna omavahel suhestuma jne. Ent olemus jääb ikka samaks: Esiteks, teema/siht ja siis 3-5 mõõdetavat tegevust konkreetse ajaperioodi jooksul.

Lase tulemusest lahti

Miks OKRi tüüpi eesmärgistamine töötab? Sest sunnib meil teemasid prioritiseerima (kõik ei saa igal ajahetkel samavõrra tähtis olla!), võimaldab lahti lasta tulemusest ning keskendub rohkem sellele, mis on meie kontrolli all ehk tegevustele. Teeb need tegevused mõõdetavaks, plaani usutavaks ning hoiab ka motivatsiooni õiges kohas – motivatsioon on tegevuste tagajärg.

Ehk teisisõnu. Selle asemel, et panna kõvasti auru ja kirge eesmärkide sõnastamisele ja lihvimisele – kui sa tahad midagi saavutada, siis on ehk tulemuslikum olla kirglik hoopis protsessi, tegevuste suhtes. Tulemus on tegevuste tagajärg. Saavutavad need, kes teevad, mitte need, kes ehk ilusamini oskavad eesmärke sõnastada.

Loe Raimo Ülavere blogipostitust täies mahus SIIN

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Enimloetud
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee