Elisa müügitiimide juht: Vooli teooria praktikasse enda isikuomadusi arvestades
Elisa telemarketingi müügitiimide juht Kerli Randvere on veendunud, et juhiks ei kasvata ainuüksi ükski raamat, koolitus või eeskuju. Parim arendaja on töö ise, aga seda vaid siis, kui teed asju pühendumisega ning ka ettevõte sind selles toetab.
Töö ei ole tänapäeval koht, kus peab viibima kellast kellani. Töö peaks pakkuma inimesele enamat – võimalust ennast teostada, olenemata sellest, kas ambitsioon on saada juhiks või olla omal alal hea spetsialist.
Õnneks või kahjuks ei ole ma olnud üks neist õnnelikest inimestest, kes oleks juba noorena kindlalt teadnud, kuhu suunas liikuda. Minu eesmärk ei ole olnud juhiks saamine, vaid see on tulnud loomuliku sammuna läbi pideva arengu. Minu areng igapäevatöös on toimunud tänu mu tugevatele külgedele ja andnud suuna saada juhiks. Üheks minu tugevuseks on see, et ma pole kunagi arvanud, et asjad juhtuvad iseenesest ja selle nimel tuleb pingutada. Vastupidi, usun, et kõike tuleb teha alati nii hästi, kui suudad ja oskad. Muul juhul pole mõtet alustadagi. Töö saab sulle pakkuda võimalusi juhul, kui sa ise avatud oled. Sellist mõtteviisi kannan endaga kaasas nii inimesi juhtides kui ka üldiselt tööelus.
Ettevõtte kultuur peab arengut toetama
Arengu ja eneseteostuse jaoks on väga oluline ka ettevõtte tugi. Kui organisatsioonikultuur soodustab õppimist ja arengut, on ka töötajad üldjuhul motiveeritumad, mis on omakorda võrdelises seoses ettevõtte tulemustega. Initsiatiivikad, motiveeritud ja võimustatud inimesed suudavad luua palju suuremat tähendust ja seda efektiivsemalt, kui need, kes enda töös või karjääris edasiliikumist ei näe. Oleme Elisas veendunud, et kõik algabki juhtimisest. Piltlikult öeldes ei saa oodata head teenindust, kui klienditeenindaja juhtimine ei ole tasemel. Kesine juhtimisstiil hakkab ettevõtte välises kuvandis kiirelt silma.
Minu töö on mul võimaldanud ise õppida ja areneda. Olen tänulik, et minu juht on mind kaasanud keerulisemate ülesannete lahendamisse ning lubanud mul endal erinevatele situatsioonidele vastuseid leida. Töö käigus olen õppinud seda, et ei tohi keskenduda probleemile, vaid lahenduse leidmisele – ei ole olukordi, kust pole väljapääsu. On vaid vale lähenemine või takistavad tõekspidamised ja hoiakud. Telekommunikatsiooni valdkonnas on selline mõtteviis hädavajalik. Iga päev on erinev ja tuleb teadvustada, et asjad, mis täna on nii, võivad olla homme hoopis teisiti. Kiire reageerimine ja lahenduste leidmine muutuvas keskkonnas on väga vajalik. Nagu ütles meie president Lennart Meri: „Mis tõi meid siia, ei vii meid enam edasi” – uuendustega kaasas käimine ja mugavustsoonist välja astumine arendab mind igapäevaselt.
Vooli teooria praktikasse enda isikuomadusi arvestades
Kõigil neil väljakutsetel ja võimaluste loomisel on olnud suur mõju minu juhiks kasvamisel. Ma ei usu, et juhtimiseks vajalikud põhitõed ja oskused saab omandada vaid raamatutarkuse abiga. Kogemus kujuneb aastatega ja siin mängivad rolli nii teoreetilised teadmised, eeskujudelt õpitu, teiste juhtide nõuanded ja muud faktorid.
Algaja juht ei tea – ega peagi teadma –, kuidas koheselt teooria praktikasse rakendada. Usun, et siin ongi kõige rohkem väljakutset pakkuv see, kuidas need loetud tarkused ja õpitud juhtimisnõuanded enda omaks teha ja sealjuures iseendaks jääda. Minu jaoks vähemalt on see nii olnud. Juhtimine kui selline on ju metoodika, kuid selle teine pool on juhi isiksus. Seega arvan, et hea juht on see, kes teadvustab oma häid isikuomadusi ja oskab neid võimalikult efektiivselt rakendada. Kuid samas julgeb tunnistada oma nõrkusi ja arendab neid teadlikult.
Niisiis on iga juht tegelikult ise nägu oma tugevustega, kuid üks on kindel on, et peab olema soov inimestega töötada ja suhelda. Minu jaoks on juhina väga oluline, et minu meeskonnas oleksid üksteisele selged ootused, usaldus ning julgus avatult suhelda. Alles siis saab koostöö alata, mis loob meeskonna sünergia.
Kaasaegne juhtimine ajale jalgu ei jää
Teine oluline juhi omadus, milleta ei saa, on kohanemisvõime keskkonna muutustega. Usun, et enamik tänase uue generatsiooniga töötavaid juhte on tajunud, et ootused tööle ja juhtimisele on muutunud. Loomulikult on palk oluline motivaator, kuid amet peaks aina enam pakkuma rõõmu ja arenguvõimalusi. Eriti on seda näha praeguse y- ja z-generatsiooni pealt. Oodatakse midagi muud kui vaid isiklik kasu, tööl peab olema suurem tähendus.
See paneb ka ettevõtted paratamatult fakti ette, et vanaviisi jätkata ei saa. Juhtimine peab pidama sammu töötajate ootustega. Usun, et sellega tänapäeva juhtimispraktikates aina rohkem arvestatakse. Organisatsioonid on muutunud vähem hierarhiliseks ning juhtidest on saanud aina rohkem mentorid, suunanäitajad ja toetajad. Kindlasti on tänases juhtimises suurenenud töötajate kaasamine, töötajate võimustamine ja vastutuse jagamine. Elisagi on juhtimises teinud aastate jooksul läbi suure arengu. Koostegemist ja -mõtlemist on rohkem kui kunagi varem.
Seega, mulle meeldib öelda, et üks pea ei pruugi alati olla see kõige targem. Tulemused sünnivad sünergias ja koostöös. Kui areneb inimene, saab edasi sammuda ka ettevõte. Ja vaid nii saavad kasvada ka uued juhid.
Bestsales.ee toetajad: