Jaga lugu:

Lux Eesti müügijuht müüks pigem negatiivselt meelestatud kliendile

„Pigem negatiivne! Kui saad kliendi negatiivse suhtumise põhjusest aru, siis saab edasi minna, aga ükskõikse kliendiga on oluliselt raskem,“ ütles tänasel Müügikonverentsil Lux Eesti müügijuht Villu Valm.

Kui mõelda müügikoolituse peale, siis ei ole võimalik, et õpin lihtsalt müügi ära. Meil kestab Luxis koolitusprogramm uuele inimestele täpselt aasta. See pole isegi nii, et kord kuus istume maha, vaid see töö peab käima iga päev. Üks asi on teha endaga tööd, aga on oluline, et müügijuhid peavad töötama iga päev müügiinimestega põllul. Lihtne on õppida toode selgeks, aga kas ta suudab lugeda ridade vahelt, kas ta näeb probleemi vastuväidete taga… Need tuleb paika lihvida. Ega aasta pole ka piisav, et saada heaks müügiinimeseks, seda tööd tuleb teha jätkuvalt.

Veel üks oluline asi. Ka see, kes müügiinimesi treenib peab ise müügis sees olema.

Kuidas müüa 10x kallimat toodet?

Seni, kuni müüd 10x kallimat tolmuimejat, ei osta seda keegi. Kui müüd seda, mida klient saab, siis on lugu teine. Oluline on näidata, kust tuleb kasu 10x kallima hinna puhul. Müüa tuleb väärtust, kui seda ei tea, siis polegi mõtet müüa.

Üks naljakas näide müügikohtumiselt?

Kui alustasin Luxis, siis tundus kõik väga tore. Olin taas kohtumise kokku leppinud, seekord naisterahvaga. Läksin kohale. Ukse teeb lahti kiilakas Kalevipoeg, 2m pikk. Esimese hooga võttis päris tummaks, sest ta seisis seal suhteliselt agressiivse hoiakuga. Tema võttis spetsiaalselt vaba päeva, et naine ei ostaks midagi mõttetut. Mehel oli otsemüügiga negatiivne kogemus ja ta oli valmis võitlema, et mitte kunagi enam nii ei juhtuks. Kui ta sai ennast tühjaks rääkida, siis olukord muutus. Lõpuks sai kontor sellelt mehelt e-maili tänusõnadega. Kuigi ta ei ostnud sel korral, siis tema hoiak otsemüüki muutus.

„Müügiinimese roll on muutunud ja muutub veel, aga müügiinimene ei kao kuhugi. Täna on müügiinimese roll olla pigem giid, mitte infoallikas. Robot tuleb meile appi, et meil oleks tore oma tööd teha,“ rõhutas Valm oma ettekande lõpus.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee