Jaga lugu:

Reinsalu: müügikõnede kuulamine toob üllatusi

Koolitaja Mihkel Reinsalu annab nõu müügijuhtidele tööks müügikõnede salvestustega, et parandada müügitulemusi. Ta toob näite, kus müügivestlust üle kuulanud müüja mõistis, et ei esitanud müügikõnes kliendile argumente, mida oli arvanud end esitavat.

Miks soovitad müügiesindajate kõnede salvestusi kuulata?

Kõnede kuulamisel on väga palju erinevaid võimalusi, mida konkreetselt kuulata ja seeläbi üht või teist oskust endas arendada. Kõnet saab kuulata nii enda kui kliendi fookusest, viimase puhul on võimalik kuulda kõnes asju, mis tavaliselt jäävad tähelepanuta ning lisaks õppida tundma klienti. Hiljuti oli minu koolitusel osaleja, kes oma kõnet kuulates ei jõudnud ära imestada, sest ta oli kindel, et oli rääkinud kliendi jaoks olulisi argumente, kuid mida aga salvestuses siiski polnud.

TAHAD ROHKEM TEADA?

Tule 6. juunil Mihkel Reinsalu koolitusele „Telefonikõnede analüüsi praktikum“

Registreeri 2 osalejat vaid 500 euro eest (600 eurot km-ga)!

*soodustus rakendub e-poes osalejate arvu sisestamisel

Kuidas müüjaid motiveerida, et nad nõustuksid salvestamise ja salvestuste analüüsimisega?

Midagi ei ole mõtet teha lööktööna, et kuulame nüüd kõnesid ja saame paremaks. Iseenda täiendamine ning ka kõnede kuulamine peaksid olema loomulikud asjad ettevõtte kultuuris, siis ei ole vaja tegeleda ka müüjate motiveerimisega, et nad kuulaksid oma kõnesid. Soovitus on lihtne – inimene teeb asju, kui ta sellest kasu saab. Kui ei osata kõnede analüüsi müüja jaoks kasulikuks teha, ta peab sellest ise aru saama, siis ongi raske innustuda.

Kuidas tähelepanekutsest õppida ja vead parandada?

Kõnede kuulamisel on oluline esmalt enda jaoks selgeks mõelda, miks me neid kuulame. See tagab kuulamisel fookuse ja selle, mida me õpime neid kuulates. Edasine on juba sarnane sellele, kuidas täiskasvanud inimene õpib. Eelistatakse tänapäeval siis coachivat stiili inimeste õpetamisel ja ma arvan, et see on ka hea mõte. Mitte siis öelda kõike ette, mida peaks paremini või teisiti tegema, vaid lasta inimesel ise avastada ja lahendusi leida, muidugi siis teda toetades ja vajadusel ka aidates.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee