Mari Kõlli • 5 juuni 2019
Jaga lugu:

Reinsalu: Müügiinimese arendamisel hoia üks asi fookuses

Koolitaja Mihkel Reinsalu annab nõu müügijuhtidele tööks müügikõnede analüüsimiseks ja tagasiside andmiseks. Ta hoiatab müügijuhte kõnede analüüsimisel hoida fookuses üht kindlat asja, mida parandada.

Kuidas korraldada müügikõnede kuulamist – kas müügijuht kuulab salvestust üksi ja annab tagasisidet või kuulatakse koos ja analüüsitakse?

Kui müügijuhil on eesmärk müüja oskusi parandada ja anda tagasisidet, siis esmalt müügijuht peaks kuulama kõned üksi läbi ning leidma need fookused, mis konkreetselt selle müüja puhul annaksid kiirema arengu ja tulemused. Siis toimub koos kuulamine, hoides konkreetset fookust. Hea mõte on siis müüjal lasta ise leida lahendusi ja siis alles aidata. Liiga paljudele asjadele keskendumine ühe kõne puhul ei anna soovitud tulemust. Inimene, kelle kõnesid analüüsitakse väsib suhteliselt kiiresti. Kui on sarnased mured tiimis, siis on mõistlik teha kõnede analüüsi koos terve tiimiga.

Pane ennast kohe kirja homme toimuvasse praktikumi, kus Mihkel Reinsalu õpetab müügikõneseid analüüsima. Vaata programmi ja kasuta veel viimast võimalust SIIN

Kuidas korraldada analüüsi nii, et müüja ei solvuks, vaid õpiks tagasisidest?

Kui inimene teab, miks midagi tehakse ja kuidas see talle kasulik on, siis on keeruline solvuda. Seetõttu on vajalik enne kõnede kuulamist rääkida ja vajadusel veel rääkida, eriti, kui kõnede analüüs võetakse kasutusele esmakordselt. Arvo Pärt on kenasti öelnud, et kui sa suudad inimese isegi panna mõtlema selle üle, siis on juba suur samm tehtud. Me teeme sageli selle vea, et tahame ühe tunni või päeva jooksul inimest totaalselt muuta ehk parandada kõik „vead“ mis tal on. Nii inimene läheb hoopis kinni ja ei tahagi kuulda midagi.

Ja seetõttu ikka reegel – fookuses üks asi korraga.

Kuidas jälgida, et vead kõnest kõnesse korduma ei jääks, vaid toimuksid muutused?

Kui me oleme kõnede analüüsi ära teinud, siis peaks järgnema ka konkreetne tegevus ja kokkulepe. Leppida tuleb kokku, millele järgmises kõnes ja kõnedes tähelepanu pöörata või mida teisiti teha. Siis tuleb seda ka kohe tegema hakata ja müügijuhil peab olema aega ka seda jälgida ning vajadusel veel õpetada. Ei ole mõtet kokku leppida asju nii, et vaatame siis kuu aja pärast uuesti, kuidas sul läheb. Nii ei juhtugi midagi. Näiteks kui inimesel on komme hilineda hommikuti, siis ei ole mõtet kokku leppida, et katsu nüüd nädala jooksul enam mitte hilineda. Kokku tuleb leppida, et juba homme tule õigeks ajaks ja edaspidi ka.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee