Briti müügikoolitaja: Müük on raskem, sest kliendid tunnevad üha enam ära, kui neile midagi müüakse

Müügijuhtimise aastakonverentsi peaesineja Briti müügikoolitaja Mark Rhodes räägib intervjuus sellest, kui oluline on olla oma müüdavast tootest vaimustunud. Tänapäeva teeb müügi raskeks asjaolu, et inimesed tunnevad väga hästi ära kui neile midagi müüakse. Seega on kliendiga oluline saavutada inimlik suhe.

Kuidas veenda oma müügitiimi, et rohkem on võimalik müüa?

Kõik on kinni mõtteviisis. Kui sa arvad, et sa ei saa müüa üle mingi teatud piiri või hinna, siis see tõenäoliselt ei juhtu. Kui sa usud, et sa suudad müüa rohkem, siis nii juhtubki. Mõtteviis ja tegutsemine töötavad koos. See on nagu spordiga, usk iseendasse paneb inimesi sooritama läbimurdeid, mida nad enne ei uskunud, et nad suudavad teha. Sama on müügiga.

See on kõik lihtne, kergesti mõistetav ja lihtsasti rakendatav. Takistused, mis tekivad, ei ole keerulised, pigem inimesed ei tee õiget asja või nad ei tee seda piisavalt. Kui ma olen veendunud, et inimene niikuinii ei ole valmis ostma, siis ta arvatavasti ei ostagi. Samas, kui sa oled entusiastlik ja usud, et klient ostab, on palju suurem tõenäosus, et klient sooritabki ostu. Tegemist on inimestevahelise dünaamikaga.

Tegemist on inimpsühholoogia alustaladega ja väga tihti müügiinimesed ütlevad, et nad on kõigest sellest juba kuulnud, sellest lugenud ja selleteemalistel koolitustel käinud, mistõttu ei ole selles midagi uut. Aga mis on muutunud?

Asjad on kindlasti muutunud tehnoloogia ja sotsiaalmeedia tulekuga. Sotsiaalmeedia ja e-mailide tõttu on vähenenud usk inimsuhtlusesse. Tänapäeval ei ole inimesed enam sunnitud rääkima niivõrd palju telefonis või näost näkku.

Üks probleem on see, et kui klient kohe ei osta ja palub mõtlemisaega, siis müüja eeldab, et klient polegi huvitatud. Ja ei võta enam temaga kunagi ühendust.

Mul on olemas erinevad tehnikad, kuidas müügiinimene saab potentsiaalse ostjaga hiljem ühendust võtta ja nende meelt muuta, selle asemel, et lihtsalt minema jalutada. Ma olen nendest tehnikatest palju rääkinud ja inimesed on öelnud, et nad ei ole neid asju varem teinud, kuigi need on väga efektiivsed.

Usun, et minu ettekandes on asju, mis paneb inimesi mõtlema, et “vau, see on midagi erinevat, väga hea idee!”. Müügiinimesed on mõtteviisi poolest sarnased sportlastega: nad mõlemad peavad end pidevalt motiveerima, saades sellest uut energiat.

Teine asi, mis on aja jooksul muutunud, on see, et müügiinimesed peavad teadma, kuidas müügist rääkida. Tänapäeval saavad kliendid kohe aru kui neile üritatakse midagi müüa. Vanasti oli asi lihtsam, kuid nüüd inimesed näevad juba kaugelt ära, et on tulemas müügikõne, mistõttu peame olema müüki tehes elegantsemad, professionaalsemad ja rohkem olema vestlusesse süvenenud. Selleks, et müügis edukas olla, peame kindlaks tegema, et me räägime alati õigete inimestega, kes vajavad meie toodet või teenust ja nende jaoks olemas olema ning üldiselt kogu müügiprotsessis ütlema ja tegema õigeid asju.

Briti müügikoolitaja Mark Rhodes teeb Müügijuhtimise aastakonverentsil seminari "Rohkem on võimalik müüa!", kus jagab oma tehnikaid müügimeeskonna innustamiseks. Vaata konverentsi programmi SIIN

Sa rääkisid entusiasmist. Entusiastlik olemine nõuab väga palju vaimset energiat ja tüdimus on kiire tulema. Kuidas on võimalik hoida seda energiat ja järjepidevalt uskuda, et sa teed õiget asja ja su toode on kõige parem maailmas?

Et vastu pidada ja end motiveerida, tuleb seada endale isiklikke eesmärke, mida sa proovid täita. Sa pead püüdma pidevalt areneda!

Head müügimehed suudavad müüa mida tahes, kuid sa müüd rohkem ja paremini, kui sa tõesti usud, et see, mida sa pakud, aitab inimesi. See ei tähenda, et sa ei võiks tunnistada, et on olemas ka paremaid või odavamaid tooteid, kuid sa pead tegema kindlaks, et selles hinnaklassis, kus sa oled, oled sa parim valik. Kui sa tõesti usud, et sa oled kõige parem oma hinnaklassis, on lihtne olla entusiastlik. Kui müügiinimesed ei ole tootest vaimustuses, siis see tõstatab küsimuse – kas see toode või teenus on üldse kvaliteetne?

Ma olen näinud palju juhtumeid erinevates sektorites, kus üks müügiinimene suudab müüa toodet vaid 5000 naela eest, kuid tema kolleeg müüb alati 20 tuhande naela eest, kuigi nad müüvad sama toodet täpselt samadele inimestele. Ainuke erinevus nende kahe inimese vahel on see, et üks neist usub, et on võimalik müüa rohkem ja teine seda ei usu.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548
Kerli Vau
Kerli VauReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 550 2861
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884