Best Sales • 20 juuni 2019

Richard Reim: Müügimehelik pull hakkab läbi saama

Tabasin end hiljuti olukorrast, kus ma ei teagi enam, kelleks või milleks ennast nimetada. Olen ma nüüd lihtsalt juht, müügijuht, müügipraktik, teenindusjuht? Elu on nii kirjuks ja segaseks aetud, kirjutab oma arvamusloos Richard Reim.

Tööpakkumiste portaalid on täis pakkumisi, kus otsitakse kõikvõimalikke juhte. Lihtsalt, et oleks atraktiivsem. Samas tööülesannetes ja tegevustes kuidagi ei kajastu need „juhi“ tegevused. Ja muidugi on meil nüüd olemas veel müügi COACHID. Enamasti küll juba liiga hilja alustanud dinosauruse ajastu kodanikud, kes mitte kuidagi ei mõju autoriteedina enam. Laia naeratuse, teatraalse säraga, samas ilmselgelt väsinud energiaga inimesed. Nagu keskeakriis, kus soovitakse tunda ning esitleda end nooruslikuma ning moekamana. Paras tsirkus. Selle asemel, et mingid X kuvandit endast luua, jäägem parem iseendaks. Nagu müügiski, sinu kehakeel, välimus, jutt ja tonaalsus peab korrelatsioonis olema, et mõjuks usutavana.

Müügijuhtimise aastakonverentsil 2019 esineb müügioach Maarja Kaseväli, kes vastupidiselt artikli autori hinnangule on noor ja edukas müügipraktik. Seega ei nõustu bestsales.ee sel korral Richardi hinnanguga.  

Tule veendu ise 20. septembril Müügijuhtimise aastakonverentsi praktikumis, mida veab müügicoach Maarja Kaseväli (Southwestern Consulting).

Ma ei saa kuidagi end nimetada hetkel müügi- või teenindusjuhiks. Äärmisel juhul julgen end nimetada „nõustajaks“. Ma oskan aidata inimesi puhtalt omast kogemusest. Mul on välja kujunenud oma kindel arusaam, kuidas asjad võiksid efektiivsemalt toimida. Samuti julgen soovitada ainult neid raamatuid, mis kinnitanud mu mõtteid ja teooriaid. Ainult need, millesse usun, mitte need, millest teised on rääkinud. Tänapäevases meeletus info ning müra keskkonnas on niigi raske saada häid soovitusi. Minu ülesanne seega ongi analüüsida käitumismustreid, leida nõrkasid kohti, mida kinni lappida ning tugevatele omadustele veel dopingut juurde kruttida. Asja tuum ongi seda kõike teha nii lihtsalt ja inimlikult seletades kui võimalik. Mõni võib mind ju nimetada coachiks, aga ennast oleks mul piinlik nõnda nimetada.

Konkurents meil tänapäeval nende „coachide“ osas on suur. Elu on aga näidanud, et ehedus vaikselt võtab võimust. Inimesed aina rohkem ostavad lihtsaid eneseabi raamatuid, autobiograafiaid, koolitusi jne. Inimesi ei koti enam tuimad faktid vaid inimestele lähevad korda huvitavad isiklikud edulood. Müügimehelik pull hakkab läbi saama. Egas need Jesper Parve raamatud niisama nii populaarsed ole. Inimesed tahavad, et keegi neid aitaks ja inspireeriks läbi äratundmisrõõmu. On ju tihti nii, et kõige nauditavamad raamatud on need, kus saad mõelda oma peas...“täpselt nii ongi“. Et näed, ma ei ole ainus, kes nii mõtleb! Inimesed leiavad sealt julgustust, et tegutseda ise ka.

Müügitöö ei pea olema raske vaid ideaalis peaks olema lihtne, et oleks nauditav teha. Siis kaob ära igasugune eneseteadlik robootiline olek ning kogu protsess muutub pingevabaks ja loovaks. Absoluutselt kõik, mis tuleb vägisi ja meeleheitest, ei toimi mitte kunagi, ei tee sind ei rikkaks ega õnnelikuks. Kui ei tule välja, siis muuda kurssi parem. Kõik see mõjutab ka sinu kodust elu. Ei ole võimalik hoida töö kui ka eraelu lahus. Üks mõjutab teist ja ka vastupidi.

Loo autor on Richard Reim.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548
Kerli Vau
Kerli VauReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 550 2861
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884