Tarmo Tamm • 20 juuni 2019
Jaga lugu:

Tarmo Tamm soovitab: Märka ostusignaale!

Müügiinimene peab õigel hetkel ära tundma kliendi ostuvalmiduse ja oskama vastavatele signaalidele reageerida. Kuidas ikkagi aru saada, kas klient on juba ostuks valmis, seda selgitab Sellit´i juht Tarmo Tamm.

VanillaSoft on ettevõte, kes arendab müügitarkvara ja ühtlasi annab klientidele ajale vastu pidanud müüginõu. Rääkides meetoditest, mis suurendavad sisemüügi tiimis tehingu sõlmimise määra, soovitab VanillaSoft ühe võimalusena seda, et müügiinimesel tuleb õppida ära tundma ostusignaale ja ta peab oskama nendele reageerida. Ostusignaalid annavad märku, et aeg on tehing sõlmida.

Valmisolekut liikuda vestluses tehingu sõlmimise faasi kinnitab muu hulgas see, kui potentsiaalne klient:

- esitab toote kohta üksikasjalikke küsimusi;

- räägib tootest nii, nagu see oleks tal juba olemas;

- võtab kohtumisele tagasiside saamiseks kaasa teise inimese;

- pühendab toote uurimisele palju aega ja

- vastab müügiesindajale sageli entusiastlikult „jah“.

Müüginõustajad üleilmsest ettevõttest Sandler Training soovitavad lisameetodit, kuidas hinnata, kas on aeg kliendiga tehing lukku lüüa. Nad annavad 12 küsimust, mida müügiinimene peab endale esitama, et määrata kindlaks, kas tal on õigus liikuda kliendiga järgmisse tehinguetappi.

12 küsimust, mille kaudu määrata liikumine järgmisesse tehingueteppi:

Kas ma mõistan potentsiaalse kliendi probleemi täielikult?

Kas potentsiaalne klient mõistab, mis on tagajärjeks, kui ta seda probleemi ei lahenda?

Kas potentsiaalne klient saab aru, et ma mõistan nende äri?

Kas potentsiaalne klient suhtub minusse kui valdkonna eksperti?

Kas potentsiaalne klient tunneb end minuga täiesti mugavalt?

Kas potentsiaalne klient usaldab mind?

Kas potentsiaalne klient ikka tõesti vajab seda, mida ma müün?

Kas potentsiaalne klient mõistab, mil moel minu toode või teenus teda aitab?

Kas potentsiaalne klient saab endale minu müüdavat asja lubada?

Kas ma saan aru, kuidas potentsiaalne klient otsuse teeb?

Kas potentsiaalne klient teab ostuotsuse tegemiseks piisavalt?

Kas potentsiaalne klient soovib ja suudab minu tootesse või teenusesse investeerida?

Eelpool toodu on väljavõte Sellit blogist, autor Tarmo Tamm

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee