3 põhjust, miks panustada tootetutvustusse

Millega seletada selliseid tootetekste nagu „Padi, roheline“ või „See parfüüm keskendub rikkalikele looduslikele koostisosadele“? Loovkirjutaja Marianne Liiv annab sulle 3 põhjust, miks tasub oma tootetekstid üle vaadata ja tõhusamaks timmida.

Esiteks – tootetutvustus müüb. Päriselt ka.

Mitmed uuringud räägivad sellest, et tootetekst on ostu tegemise juures väga oluline faktor. Näiteks viitab enam kui 1000 ostlejat küsitlenud ettevõte, et tootekirjeldus on ostuotsuseni jõudmisel kõige olulisem. Teisel kohal on selle allika alusel teiste klientide hinnangud tootele ning kolmandal kohal hind.

Miks jääb tihti ost ostukorvis pooleli? Üle 1500 vastajaga uuringu tulemused väidavad, et kolmandikul juhtudest on põhjuseks kehv tootetutvustus. Potentsiaalne klient peab ostu tegemiseks ületama oma sisemise vastupanu raha välja käia. Lõpule viimata tehing e-poes on tihti märk sellest, et vastupanu sai võitu. Klienti on vaja veenda – „sa tahad seda asja“, „see muudab su elu paremaks“, „see on õige otsus“. Hea tekst räägib kliendiga ning viitab tema vajadustele ja soovidele. Keegi ei taha ju lihtsalt rohelist patja. Igatsetakse kosutavat ööund ning mugavat ja stiilset magamistuba.

Samuti on vaja, et sisu, mida e-poes ostlejale pakutakse, vastaks olulisematele küsimustele toote ja ostuprotsessi kohta. Lisaks tunde tekitamisele annab hea tootekirjeldus selguse ka toodet puudutavates detailides. Mis on selle mõõdud? Millest see on tehtud? Kuidas see töötab? Millega see kokku sobib? Mida ma sellega teha saan? Kui tekstiga loodud emotsioon paneb potentsiaalse ostja liikuma, siis selgus detailides hajutab viimased kahtlused.

Tootetutvustuse kirjutamine / Toimumisaeg: 22. august / Koolitaja: Marianne Liiv

VAATA PROGRAMMI!

Teiseks – tootetutvustused tugevdavad kaubamärki ja eristavad sind konkurentidest

Toodete kohta loodud sisul on e-poes määrav roll selles, millise kogemuse klient lõpuks saab. Kas potentsiaalne ostja tajub esimesest hetkest alates, et on sattunud professionaalide juurde? Hästi kirjutatud tootetutvustused töötavad veebipoe usaldusväärsuse ja tuntuse heaks ning aitavad luua sidet su kaubamärgi ja kliendi vahel.

Ei tohi tähelepanuta jätta ka õigekirja, sest see on samuti märk usaldusväärsusest ja professionaalsusest.

Unikaalse sisuga saad luua e-poele selgelt äratuntava näo ning konkurentidest eristuda. See on lihtne viis endale nime teha ja klientidele hästi meelde jääda. Sellisel juhul tahab klient sinu juurde uuesti tagasi tulla. Viimati nimetatud uuring toob välja, et 87% kõigist vastanutest ütleb, et kordusost e-poest on väga ebatõenäoline, kui tootetutvustused on kehvad.

Kolmandaks – originaalne veebisisu aitab e-poodi paremini üles leida

Google hindab originaalset sisu ning veebispetsialistid väidavad, et copy-paste ajad veebisisu loomises on möödas. Targalt kokku pandud unikaalsed tekstid aitavad klientidel su tooteid paremini üles leida. Teksti kirjutades tuleb alati silmas pidada kahte osapoolt – esmajärjekorras klienti, tema unistusi, soove ja vajadusi, ning kohe järgmisena otsimootori hingeelu. Just see sümbioos toob parima tulemuse.

Milline on hea tootetutvustus?

Lõpetuseks toon välja mõned punktid selle kohta, milline on hea tootetutvustus.

1. Unikaalne ja originaalne. (Ei ole toortõlge tootja kataloogist.)

2. Lihtne ja ladus lugeda. (Laused on ilusad ja eestikeelsed.)

3. Kirjutatud tooniga, mis arvestab toote peamist sihtrühma. (Noortele suunatud ekstreemspordivarustust ei ole mõtet tutvustada pintsaklipslastele omase sõnavaraga.)

4. Otsimootoritele optimeeritud (Kirjutatud viisil, et kliendi kogemus ei kannata.)

5. Huvitav, köitev, meelelahutuslik (Kliendil peab olema su e-poes mõnus ja tore aega veeta.)

6. Korrektne keelekasutus ja õigekiri (Märk usaldusväärsusest.)

7. Piisavalt detailne. (Ennetab küsimusi, mis kliendil võivad tekkida.)

Kui klient on su veebilehele kohale jõudnud, on pool tööd alles ees – ta tuleb ta panna tegutsema ning seda aitab teha targalt kirjutatud tootetutvustus.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548
Kerli Vau
Kerli VauReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 550 2861
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884