Kas sina oled müügis "jahimees" või "külamees"?

Tihti arvatakse, et maakleriks sobib ainult hea müügiinimene. Nii see ei ole, arvab Arco Vara Tallinna osakonna juht Leanika Järve ja toob välja erinevad stiilid, mis aitavad teha karjääri nii maaklerina kui müügivaldkonnas laiemalt.

Leanika Järve toob välja 7 erinevat stiili, mis kõik sobivad edukaks müügiks  

Jahimees

Jahimehed otsivad äri. Nemad ei oota, et äri nendeni tuleks. Nad on sõiduvees ja naudivad tehingu küttimist. Nad võivad luua väga eduka ja efektiivse vihjete genereerimise süsteemi, tehes tihti väga ebamugavaid asju. Nemad ei karda teha külmi kõnesid.

Külamees

Külamehed on suhteinimesed ning loovad oma äri suhetele toetudes. Nad on väga vastutulelikud ja sõbralikud, neil on suur meeldivuse faktor. Nende jaoks on suhtlemine väga lihtne ja toimub loomulikul viisil. Nad tulevad tihti ärisse suure tutvusringkonnaga, saavad sealt ka kiiresti esimesed vihjed ja ka hiljem toetub nende äri suuresti tuttavatele. Inimesed armastavad nendega töötada, see on lahe kogemus. Seetõttu saavad Külamehed ka palju soovitusi. Nemad vihkavad külmi kõnesid.

Suhtleja

Suhtleja on peaaegu sama tüüpi, mis Külamees, ainult et nende võrgustik moodustub gruppidest või organisatsioonidest – näiteks Rotary klubi, kaubanduskoda, mõni heategevusorganisatsioon. Grupiviisilised koosviibimised annavad võimaluse paljudeks kontaktideks, korduvalt nähakse üksteist ja käiakse koos, mis loob usalduse ning millest kasvab välja äri.

Ekspert

Eksperdid fokusseerivad spetsiifilisele valdkonnale, see võib olla kindlat tüüpi kinnisvara või tehing. Ekspert harib ennast selles valdkonnas ja tugevdab oma teadmisi. Tänu sellele hakkavad nii koostööpartnerid kui ka kliendid tema poole pöörduma kui oma ala või valdkonna spetsialisti poole.

Indiaanlane

Indiaanlastel on midagi, mis on osa nende elustiilist ja personaalsusest – mõni hobi või tugev huvi. See aitab neid iseloomustada ning moodustab suure osa nende elust. Indiaanlased on väga head suhtlejad, kuid nad eelistavad suhelda inimestega, kellega neil on isikusamasus või ühine elustiil või hobi. Inimesed, kellel on indiaanlasega tugev side, on kindlasti ka tema kliendid, sest usaldus on juba loodud ja ühine huvi olemas. Indiaanlase tüüpi maaklereid ei ole turul palju ning seetõttu on neil võimalus olla väga ainulaadne ning selle najal oma äri püsti panna.

Elustiil

Elustiili esindajate strateegia baseerub kindlal stiilil, mille idee on luua suhted inimestega, kellel on samasugune elustiil nagu tal endal. See strateegia on suunatud inimestele, kes soovivad suhelda „kellegagi nagu mina“. See on tugev suhte alus, et luua selle baasilt ka usalduslikke ärisuhteid.

Turundaja

Selle tüübi esindajad genereerivad vihjeid põhiliselt läbi turunduskampaaniate. Nad saadavad massimeile, reklaamivad ennast suurelt plakatite peal ja raadios, neil on väga korralik isiklik veebileht, mida nad ka hästi turustavad, nad on pidevalt Facebookis – ühesõnaga brändivad ennast kõvasti.

Loe artiklit täies mahus Arco Vara veebis SIIN

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee