Alar Ojastu • 13 august 2019
Jaga lugu:

Kontrolli, kas sina müügijuhina vastad Y-generatsiooni ootustele

Aastaks 2020 moodustab y-generatsioon 70% tööjõust. Kui juhid ei mõista selle sihtgrupi eripära, tähendab see organisatsioonidele märkimisväärset produktiivsuse kadu. Põhjus, miks noored ei taha sinu juures tööd teha peitub sageli selles, et sina juhina ei vasta nende ootustele.

1. Y-generatsiooni esindajad tahavad tunda, et nende tööl on mõte.

Soovitakse töötada organisatsioonis, millel on päris missioon ja peamine eesmärk ei ole raha teenimine, vaid kus raha on vahendiks, millega finantseerida teekonda põneva/ülla/ägeda/hullu/olulise eesmärgini. Gallup on leidnud, et ainult 26% Y-generatsiooni esindajatest väidab, et on kuulnud seitsme päeva jooksul kedagi organisatsioonis rääkimas, kuidas on nende töö seotud missiooniga. Pisut suurem hulk – 34% – ütleb, et on viimase 30 päeva jooksul kuulnud lugu sellest, kuidas organisatsioonil oli mõne kliendi elule või ärile positiivne mõju. Just sel põhjusel on missiooni sagedane kommunikeerimine organisatsiooni liidrite poolt äärmiselt oluline. Mitte ainult sõnades, vaid ka tegudes, pidevas eeskujus, kuidas missiooni järgi elamine väljenduda võiks.

2. Y-generatsioon väärtustab arengut.

Enamikku selle generatsiooni esindajaist ei huvita see, millega töökohad end nende jaoks reklaamivad – äge kontor, peod, pingpongilaud, tasuta kohv vms. Nad ei ütle sellest ka ära, kuid see ei pane neid pingutama. Otsides töökohta, on Y-generatsiooni esindaja jaoks kõige olulisem võimalus õppida ja areneda. Samad märksõnad hoiavad seda gruppi ka olemasoleva tööandja juurest lahkumast.

3. Y-generatsiooni esindaja ei otsi ülemust, vaid eratreenerit, kes teeks temast meistri.

Enda kõrvale tahetakse kedagi, kes näeks töötajat kui inimest, mitte kui tööriista. Y-generatsiooni esindaja tahab oma juhiga rääkida enamast kui töö. Paljud Y-generatsiooni esindajad ei tunne end juhi poole pöördudes nii mugavalt kui vanemad kolleegid, ja hindavad seetõttu juhi isiklikku huvi eriti kõrgelt.

4. Y-generatsioon ei soovi kord aastas toimuvaid arenguvestlusi, vaid pidevat kommunikatsiooni.

See generatsioon on pidevas suhtluses – tekstisõnumite, Facebooki, LinkedIN’i, Skype’i, e-mailide, twitteri, instagrammi, whatsappi, viberi ja kümne muu olemasoleva ja veel loodava kanali kaasabil. Infovoog, milles see generatsioon viibib, on pidev ja lakkamatu. See mõjutab omakorda ootusi töökohale, sest ollakse harjunud pideva tagasiside ja aruteluga.

Kuna suur osa Y-generatsiooni esindajaist ei koge, et nende vajadused seoses ülalmainitud nimekirjaga oleksid täidetud, on Gallup leidnud, et Y-generatsioon töövõtjana:

Vahetab töökohti rohkem kui ükski varasem generatsioon.

6 Y-generatsiooni esindajat kümnest ütleb, et on hetkel otsimas töö kõrvalt teisi võimalusi.

Lükates edasi abielu ning kodu soetamist, seab Y-generatsiooni esindaja nr 1 investeeringuks karjääri.

On tõenäoliselt vähem pühendunud kui vanemad kolleegid ning liigitub suuremal hulgal “mittepühendunute” kategooriasse.

Loe artiklit täies mahus Alar Ojastu blogist SIIN

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548aira@bestsales.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884maarit.eerme@aripaev.ee