Best Sales • 17 august 2019

Kliendi 15 ootust, mis võiksid müügitöötajal iga päev silme ees olla

Kui Alar Ojastu enam kui kümme aastat tagasi müügijuhina töötas, rippus tema töölaua kohal seinal nimekiri klientide ootustest. "Et suudaksin meeles pidada, mis on kliendi jaoks vestluse ajal kõige olulisem," selgitab Alar ja soovitab ka tänastel müüjatel see nimekiri üle vaadata.

Punkt nr 11: Igaüks tahab end oma valikutes hästi tunda, nii et sul ei maksa kliendi varasemaid valikuid halvustada.  

1. Räägi asjast.

Niipea, kui oled kliendi väljakutsetest ülevaate saanud, asu asja juurde

2. Räägi tõtt ja väldi sõnu päriselt ja ausalt.

Kui klient neid sõnu kuuleb, teeb see teda murelikuks, sest kas ta saab uskuda ka neid lauseid, mille juurde sa ausalt ei lisanud?

3. Selgita, miks see, mida sa müüd, on kliendi jaoks ideaalne lahendus.

Kui klient tõesti vajab seda, mida sa müüd, siis ta peab mõistma, kuidas täpselt tal sellest kasu on.

4. Tõesta, et sa ei aja mulli.

Klient ostab suurema tõenäosusega, kui sa näitad talle mõnda meedias avaldatud artiklit, mis kinnitab su usaldusväärsust.

5. Näita, et klient ei ole üksi. Räägi talle analoogsest situatsioonist, kus keegi temasugune ostis su toote ja jäi väga rahule.

Klient tunneb end palju kindlamalt, kui teab, et ta ei ole esimene ega ainus, kes su toote ostab.

6. Näita talle teist rahulolevat klienti.

Üks soovitus kliendilt on mõjuvam kui 100 müügipresentatsiooni.

7. Näita, et sa oled kliendile toeks ka pärast seda, kui müük on sooritatud.

8. Näita, et hind, mida inimene maksab, on õiglane.

Klient tahab tunda, et teeb kasuliku tehingu.

9. Jäta kliendile valikuvõimalus, kuid anna oma soovitus

Ütle, mida sina teeksid, kui tegemist oleks sinu rahaga, ning mõtle seda päriselt.

10. Kinnita kliendi valiku headust.

Isegi kui ta on valiku teinud, võib ta tunda ebakindlust ja tehingus kahelda. Kinnita tema valiku headust faktidega, mis tõestavad, et ta tegi õige otsuse.

11. Ära ütle, et kliendi praegune eelistus on vale.

Igaüks tahab end oma valikutes hästi tunda, nii et sul ei maksa kliendi varasemaid valikuid halvustada.

12. Kuula, mida inimene räägib.

Klient püüab sulle selgitada, mida ta osta tahab. Kuula see ära, enne kui püüad talle meeleheitlikult oma toodet müüa.

13. Aja klient naerma.

Kui sa kliendi tuju paremaks suudad teha, ostab ta palju parema meelega.

14. Tunne kliendi vastu huvi.

Kuigi klient ei pruugi sind tegelikult huvitada, aga tema enda (ja tema kassi) jaoks on ta kõige olulisem inimene maailmas.

15. Ära kasuta teada-tuntud müüginippe, et klient ostma saada, kui ta osta ei taha.

Ära ole nagu müügiinimene. Ole nagu sõber, see tähendab keegi, kes tahab klienti päriselt aidata.

Alar Ojastu meistriklass "Teekond täiuseni" toimub 15. oktoobril Lutheri Masinasaalis.

Vaata programmi ja registreeru SIIN>>

Loe Alar Ojastu müügisoovitusi tema blogist SIIN

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548
Kerli Vau
Kerli VauReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 550 2861
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884