Elisa müügijuht: Aastate eest olin ummikus

Aastate eest olin isegi n-ö ummikus ning kohas, kus ei teadnud, kuidas toimida, kirjutab Elisa jaemüügi valdkonna juht Anu Eha. Tal avanes võimalus kasutada ühe parima coach’i abi ning täna kasutab ta ise oma müügitiimis coachivat juhtimist.

Elisa jaemüügi valdkonna juht Anu Eha  

Tänastesse juhtimispraktikatesse on tugevalt põimunud coaching ehk eesti keeli ka kootsing ning sellega koos kootsiv juhtimine. Elame ajal, kus inimestelt oodatakse rohkem, aga ka nemad ise ootavad töölt oluliselt rohkem. See tähendab, et inimeste juhtimine ei saa jätkuda sarnaselt veel paarikümne aasta taguse ajaga. Aina rohkem on neid, kes soovivad suuremat otsustusvabadust ja vastutuse võtmist. Seda aga ei saa teha siis, kui vaid juhi vastused on need ainuõiged ja tema sõna määrab. Päris kindlasti ei tea mina juhina, ega peagi teadma, töötajate eest kõiki vastuseid.

Kes aitaks kastist välja mõelda?

Ennast coach’iks nimetada oleks liialdus, kuna astuksin nii enda jaoks veel liiga suurtesse kingades, küll aga praktiseerin juhina oma töös kootsivat juhtimist. Eeskätt seisneb see selles, et püüan igapäevatöös julgustada oma inimesi mõtlema iseseisvalt ja “kastist välja”. Kui inimene ise jõuab lahenduseni, võtab ta vastutuse ka elluviimise osas. Isegi, kui ta kohe ei õnnestu, ei otsi me oma ettevõttes süüdlasi, vaid võtame seda kui vigadest õppimise võimalust. See kasvatab inimeses enesekindlust ja usku – kui ühtemoodi ei saa, siis teist või kolmandat viisi ikka saab. Oluline on keskenduda võimalustele, mitte sellele, et ei saa. Leida lahendusi ongi tegelikult loomingulisus ja julgus “kastist välja” mõelda. Samuti muudab see ettevõtte tervikuna tugevamaks.

Täiesti inimlik on kui alustame suure hurraaga ja mõne päeva pärast vajume tagasi oma mugavustsooni. Sellepärast on oluline üheskoos regulaarselt üle vaadata, mida oleme teinud ja kuidas edasi.

Toetav õlg ka juhile endale

Samamoodi nagu ka teiste juhtimises, tuleb juhil endalgi ette tupiktänava tunnet tekitavaid olukordi – edasi minna ei saa, aga õiget teed leida samuti raske. See on täiesti loomulik nähtus, mida pole vaja karta. Tänapäeva ettevõtetes peaks olema see juba üsna loomupärane, et juhtidel on võimalus oma otsuste tegemisel või mõtete korrastamisel kasutada coach’ide tuge. Meil Elisas on selline võimalus viimastel aastatel põhjalikult juurutamisel ja kindlasti heaks toeks.

Ka oma kogemusest tean seda võtmekimp-käes-tunnet. Aastate eest olin isegi n-ö ummikus ning kohas, kus ei teadnud, kuidas toimida. Sel hetkel avanes mul võimalus kasutada ühe parima coach’i abi. Pean tunnistama, et algus ei olnud sugugi kerge, sest ma pidin ikka päris sügavale enda sisse vaatama ja otsustama, mida MINA tahan. Oli vaja kedagi, kes mind edasi aitaks ja küsiks ka ebamugavaid küsimusi. Peale mõningaid vestlusi oli mul selge, mida soovin ja ka teekond, kuidas selle saavutan või millal alustan. Mind valdas hea tunne, sest see oli ju minu leitud lahendus, kuigi coach’i abiga. Olin uhke ja täis usku, et see on võimalik. Oligi võimalik ja pärast seda kogemust olen sama meetodit oma inimeste juhtimisel kasutanud, kuna näen, et see toimib.

Hea müügijuht! Tule osalema aasta ühele suuremale juhtimiskonverentsile "Coaching 2020 ELLUVIIMINE" 29. mail Noblessneri Valukojas. Esimesed 100 piletit on müüdud, hetkel saadaval veel ca 20 piletit soodushinnaga.

Kõigi jaoks ei sobi ega peagi

Samas on inimesed meie ümber kõik ainulaadsed ja ka tööelus puutume kokku erinevat tüüpi inimestega. Võimalusi ja variante on meeletult ja alati peab arvestama, et ei ole olemas ühtset “inimese kasutusjuhendit”, kuidas kellegi puhul peaks toimima. Seda kõige paremas mõttes, sest erinevatele inimtüüpidele tuleb ja peabki lähenema erinevalt. Mind on aidanud väga suuresti DISC-mudel, milles jagatakse inimesed nelja tüübi alusel. Kõiki neid tüüpe iseloomustavad oma teatud käitumismustrid ja neid mõistes saab ka oma suhtlust vastavalt kohandada – millist juhtimisviisi kasutada, sõltub kindlasti olukorrast. Mõnikord tuleb ette ka olukordi, kus on vaja väga konkreetselt öelda, mida täpselt tegema peab ja sellises olukorras coaching enam ei toimi. Sellises olukorras peab juht tunnetama ja leidma enda jaoks kuldse kesktee, millist juhtimisviisi ühel või teisel juhul kasutada.

Kas ja millal võti lukuaugus keerama hakkab, on meie igaühe enda kätes ning see võib võtta vähem või kauem aega. See võib-olla parajalt harjumatu ja nõuda rea ebamugavate küsimuste esitamist endale, kuid lõppkokkuvõttes tasub ära. Kahtlemata on juhina rõõm näha, kui tiimiliige enda loodud lahendustega tulemuseni jõuab teist või kolmandat moodi, end kastiraamidega piiramata. See arendab nii töötajat kui ka ettevõtet tervikuna.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548
Kerli Vau
Kerli VauReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 550 2861
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884