Alar Ojastu • 5 oktoober 2019

Alar Ojastu soovitab müügitiimile testi Strengthsfinder

Müügijuhtimine on tulusam, kui testid oma inimesi, kirjutab arengukoolitaja Alar Ojastu ja toob näite ühest konkreetsest testist, mis müügijuhtimise seisukohast on oluline ja aitab juhil vaadata kogu oma müügitiimi läbi andekuse filtri.

Alar Ojastu esinemas Müügijuhtimise aastakonverentsil  

Eestis tegutseb üle 10 aasta Gallupi poolt sertifitseeritud juhtimis-coach Margus Peek, keda tänu väga heale tagasisidele klientidelt ikka ja jälle soovitan.

Margus kasutab Gallupi poolt väljatöötatud tugevuste testi (https://www.gallupstrengthscenter.com/home/en-us/strengthsfinder), et aidata juhil kaardistada, millised omadused eristavad parimaid müüjaid tiimis, et neid siis tuleviku värbamisprotsessis teadlikumalt testimise abil leida. Samuti on Margusest palju tuge müüjatele mõistmaks, et isegi kui nad saavutavad tulemusi väga erinevalt, siis ometi on tulemuste taga kindlad omadused, mida teadlikult arendades on võimalik olla igaveses arengus (s.t alati motiveeritud).

Näiteks kui inimene saab koostöös Margusega teada, et tema Strengthsfinder’i Top10 omaduse hulka kuulub omadus nimega Command, ei ole külmade kõnede tegemine selle inimese jaoks probleem, sest need, kelle tulemuste Topis on Command kõrgel kohal, naudivad, kui neid proovile pannakse, neid innustab väljakutse ja mõte sellest, et nad saavad panna kellegi tegema midagi, mida nad poleks muidu teinud.

Inimesed, kelle omaduste Topi kuulub aga Woo, nagu minu abikaasa Elina, kes ehitas üles legendaarse Denim Dream teenindussüsteemi, või minu parim sõber Rain, kes on Tallinna Tripadvisor nr1 restoran Rataskaevu16 teeninduse autor, või kunagine Vapiano superstaar Johanna, kes tegi päevas 10 korda suuremat lisamüüki kui kolleegid, saavad jõudu hetkedest, kus neil on võimalik võita inimesi enda poolele. Samas võib Woo omadus näiteks külmade kõnede tegemisel olla ka raskendavaks faktoriks, sest müügis ei ole kunagi võimalik kõiki enda poole võita. Ja ometi, kui Woo on mõne sinu müügiinimese omaduste Topis, on väga väike tõenäosus, et ta loobub enne, kui on kellegagi saanud luua positiivse kontakti.

Pooled omadused minu enda Top10-s on seotud ideede kogumise ning edastamisega, mis annab mulle selge vihje, et minu areng ja seetõttu motivatsioon müügis ei tule mitte läbi networkingʼu või sihikindla kõnede tegemise, vaid hoopis läbi info koondamise ning selle jagamise laval. Minu üks Top-omadusi on Communication – eriti omane just inimestele, kes esinevad teiste ees. Seega, mina müün läbi info ja seni, kuni saan seda teha, olen sisemiselt motiveeritud. Mind ei pea hirmutama ega peibutama. Vastupidi: mida rohkem ma saan õppida, seda rohkem ma olen motiveeritud õppima ja seda jagama.

Milliseid inimesi vajab sinu organisatsioon, et tulemusi teha? Milliste omadustega? Kui juht seda ei tea, kuidas saab ta üldse intelligentselt inimesi tööle võtta? Järelikult tuleb värvata kõhutunde ehk „ehku” peale. Lootes seejuures muidugi parimat. Ja vahel joppabki. Kui ikka hordides müügiinimesi firmast läbi lasta, siis on see samasugune numbrite mäng nagu müük ise: keegi ikka ostab ja keegi hakkab ka müüma.

Loe Alar Ojastu artiklit SIIN

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: +372 51 44 884
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee üritusedTel: +372 502 5548
Äripäeva reklaamiosakond
Äripäeva reklaamiosakondTel: 6670 0111